♥ Linn venter på nr.2 ♥ Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 Jeg kom til verden 20.02.07 klokka 18.19 på Elverum sykehus. Pappa var med under hele fødselen som startet klokka 02.30. Mamma våknet med rier med 5 minutters mellomrom. Hun stod opp,fant ut at det var vanskelig å få sovet når riene kom så tett.. Etter en liten stund kom pappa opp og beordret mamma til å ringe føden å si at vi kommer. Vi ankom sykehuset ca 04.30. Mamma ble sjekket og hun hadde 2cm åpning. Pappa fylte opp badekaret så mamma kunne legge seg nedi der slik at det ikke skulle gjøre så vondt. Dette hjalp en liten stund. Pappa spylte magen til mamma hver gang det kom en rie.. Det syntes mamma hjalp en stund. Timene gikk og lite skjedde bortsett fra masse kraftige rier. Åpningen gikk sakte.... Da klokka var ca 12.30 skulle mamma få epidural. Legen som skulle sette denne stakk og stakk.. Uten hell!!!! (Legen ble nok refset endel etterpå, da han var skikkelig stresset og ikke klarte dette. Pluss at han klarte å legge igjen nåla i senga, slik at jordmor fikk stukket seg på den) Mamma og pappa ble frustrerte, men det var ikke noe dem kunne gjøre. En ny time gikk og mamma kastet opp og hadde det så vondt. Ei ny lege kom for å prøve å sette epiduralen. Dette klarte hun med glans Mamma og pappa fikk da hvilt seg litt. Etter en time uten en eneste rie, ble mamma satt på drypp for å få igang riene igjen. Endelig kom pressriene!! Mamma kunne begynne og presse, det var deilig å kunne få presset. Men pressriene varte lenge. Mamma presset og presset.. Jeg satt fast i en kant, mistet hjertelyden og fostervannet var misfarget, samtidig som mamma fikk feber. Jordmor ble litt stresset og barnelegen kom stadig innom for å ta prøver på hodet mitt og sjekke hjertelyden min. Etter 2 timer med pressrier kom jeg endelig ut Dette var en befrielse for både mamma og pappa Jeg ble lagt opp på magen til mamma et bittelite sekund før jeg måtte bli med barnelegen for å sjekke at alt var bra med meg. Jeg var hvit og slapp, men kom meg heldigvis fort Så 16 timer tok det før jeg kom meg ut. Til mammas store lettelse Hun og pappa elsker meg høyere enn alt og nyter hvert sekund med meg.. Legger igjen link til hjemmesiden min, så dere kan se hvor fin jeg er Legg gjerne igjen en liten hilsen til oss. www.babysen.piczo.com
Gjest Skrevet 27. februar 2007 #2 Skrevet 27. februar 2007 Velkommen til verden lille venn! Ta godt vare på mamma og pappa, og vær snill nå den første tiden. Det er ikke alltid like enkelt for dem å vita hvordan de kan gjøre deg til lags, men om du er tålmodig med dem, så finner dere ut av ting sammen! Kos dere masse og masse lykkeønskniner på den nye reisen!
Gjest Skrevet 27. februar 2007 #4 Skrevet 27. februar 2007 Gratulerer med den nydelige lille gutten :0)
Hanne-mor Skrevet 27. februar 2007 #5 Skrevet 27. februar 2007 Sitter med tårer i øynene, så kosli at du er kommet til verden! Kos deg med mamma og pappa GRATULERER!!!
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 27. februar 2007 #7 Skrevet 27. februar 2007 Koselig:) gratulerer så mye.
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 27. februar 2007 #8 Skrevet 27. februar 2007 Velkommen til verden. For ein søt liten gutt!!!!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå