Gå til innhold

barn fra tidligere forhold.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboern min har ei datter i fra et tidligere forhold. hun er snart 5 år gammel. Da jeg ble gravid sa han at han håpet på at det var ei jente. men etter en UL fikk vi bekreftet at det er en gutt. Jeg ble jo åverlykkelig<3 Å han sa han ble det og. Han sa at han egentli hadde ønsket seg en gutt, men torte ikke si det i å me at vi trodde det var ei jente. (Pga Mange jente tegn). Mener han det, eller er det bare noe han sir? jeg blir så frustert. Er hans førstefødte mer spesiell en denne som vi får ilag? Alle sier jo at det er den første som er mest spesiell. Jeg vil at vårt barn å skal være spesiell. Er det bare jeg som er teit???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den første vil jo være spesiell fordi det er det første barnet. Men han vil nok ikke føle barnet som mer spesielt enn de neste barna. Du kan jo forestille deg hvordan det vil være for deg dersom du ventet nr to. Du vil jo ikke synes det er mindre spesielt selv om du har et barn fra før? Bare annerledes kanskje...

Det er vanskelig for oss å vite om han mente det han sa at han ønsket gutt. Men tror nok ikke det betyr så mye uansett. Kanskje ønsket han seg jente først, men synes det er helt topp at det er en gutt for det... Det vil ikke bety noe når babyen er kommet ut uansett tror nå jeg. Han blir like glad uansett!

Skrevet

dytter litt til. vil gjerne høre flere svar:)

Skrevet

Hei på deg.. Føler vel at jeg har hatt mange av de samme tankene som du har hatt. Først og fremst vil jeg si at du er overhodet ikke teit!

- Og jeg kan love deg en ting: Deres felles barn blir like spesielt som hans første! - Uansett hva hormonene og følelsene dine sier deg..

Min mann har en datter på 7 år, og da vi skulle på UL så sa han nettopp det samme. Vi snakket litt om det, og jeg fant ut at eneste grunnen han trodde og håpet på det, var fordi han klarte ikke forestille seg hvordan det var å få en gutt... - Men nå skal han få det: om ca 8 uker. Og han gleder seg. Og det blir stort for ham, fordi han har aldri fått en gutt før, og det er stort bare det!

Alle barn har en spesiell plass i sine foreldres hjerte. Om det er 1., 2. eller 6. mann. - Det er fordi barna er unike, og det vil du også merke når du evnt. får flere barn som er dine!

Håper du kan roe deg med tanken på at du nå skal bære fram et barn som skal gi deg og mannen din masse glede, et barn han skal få tilbringe hver dag med (ikke dele omsorgen med en annen) og han får gleden av å oppleve det å få en sønn!

Gratulerer med spiren i magen, og masse lykke til i svangerskapet!

Skrevet

Tusen takk for fantastisk svar:D Vi venter å våres første om 8 uker:) Dette hjalp på:)

Skrevet

Verken jeg eller samboer har barn fra før, men jeg svarer deg likevel.

Jeg tror at barnet dere får vil være like spesielt som det han har fra før. For jeg tror at alle barn er spesielle:) De er alle unike, og jeg vil jo tro at en mor/far er like glad i alle barna sine, uansett!!!

Om man ønsker seg gutt eller jente spiller vel egentlig ingen rolle, tror du blir glad i barnet uansett:)

Så kos deg med svangerskapet =)

Skrevet

Det var godt å høre at man er til hjelp..

Man er ekstra sårbar når man er gravid, og det er mange følelser og tanker som dukker opp som man ikke vet helt å håndtere.

Det viktigste da er at man er i et forhold basert på tillitt. Neste gang du tenker sånn, fortell gjerne mannen din at du trenger en ekstra bekreftelse, og at du bare fikk et snev av usikkerhet. Det forstår han nok, så lenge du ikke er bebreidende. Det er ikke hans feil at han har en historie, og han ønsker ikke å ha dårlig samvittighet for det barnet han har..

Har et par andre "venninder" her inne på BIM som er i samme situasjon som vi er i. Det er bare å sende en mail så kan vi "hjelpe" hverandre når hormonene gjør ting vanskelig.

Skrevet

Hun var kanskje en spesiellplass siden hun var den førstefødte..

Men deres barn blir jo også spesiell siden han er deres første barn sammen:)

Kanskje den spesielle plassen til datteren hans er fordi hun fikk han til å innse va d ville si å være far.

Og kanskje d gjør han til en bedre pappa til deres barn siden han har litt erfaring fra før:)

Deres barn blir like spesielt, men på en annen måte:)

Eg ser d litt i fra hannes sin side.

Eg planlegg å få fleire barn, men eg veit at eg ikkje blir å få barn me samme barnefar som den babyen eg bær på no..

Men eg blir jo å være like glad i alle barna mine uannsett, og de blir sikkert å være like spesielle:)

D e sikkert d samme for samboarn din, sønnen hannes blir sikkert like spesiell som datteren, men på en annen måte:)

Skrevet

jeg hører ikke til her lengre, men føler selv at jeg får bedre svar her enn på andre nettsteder, og siden vi allerede har planlagt nestemanns ankomst, så blir jeg her inntil videre..

Jeg har, pga tidligere brudd fått barn i såkalte "to puljer".

Eksen min og jeg fikk to jenter, og for 11 dager siden fikk jeg og min nye mann en datter- hans førstefødte men min tredje.

Veldig mange kommenterte hele tiden; særlig til meg som hadde to jenter fra før, at det var på tide med en gutt.. Innerst inne har jeg alltid ønsket meg fire jenter- det er vi selv, og har alltid hatt fantastisk glede av alle søstrene mine. Vi har ridd på langturer sammen, vært sydover sammen, vært på hytteturer, båtturer- og you name it...

Jeg sitter igjen med en følelse av at det er forventet at man skal ha kjernefamilien med èn gutt og èn jente, stasjonsvogn, golden retriver og hytte på fjellet...

Personlig er jeg mer opptatt av at hvert barn er et individ med SINE unike egenskaper. Og vi her i huset, er mest opptatt av å skape et harmonisk hjem som barna kan videreføre til sine barn, og som de ser tilbake på når de flytter hjemmefra. De får ta del i ting som skjer- og hver av de har sine egenskaper som tilfører felleskapet noe unikt og personlig..

Tror ingen- med hånda på hjertet- etter at et barn er født, syns det er upassende med det ene eller det andre. NÅr du sier du ønsker at barnet ditt skal være spesiellt, så BLIR det selvfølgelig spesiellt..

Det er DERES gener og egenskaper som vokser sammen i et nytt menneske.. Og når det lille, herlige nurket kommer, står besteforeldre og oldeforeldre i kø for da er det VM i "hvem ligner h*n mest på!!"

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt hvordan du tenker og føler:)

Er i samme situasjonen selv,der jeg venter mitt første barn,mens samboeren min har 3 fra ett tidligere forhold.Har snakket med han om det at jeg har vært redd for at vårt barn ikke skal bli like spesielt for han.

Men han sier at det blir minst like spesielt,for det blir vårt første sammen!:) Han gleder seg like mye til dette barnet som til de han har fra før,men som han sier,han vet jo hva han går til i og med han har vært igjennom dette før. Det har jo ikke jeg,derfor er akuratt den første tiden ekstra spesiell for meg. Han har ei jente og to gutter fra før,og vi venter ei jente nå. Du trenger ikke å bekymre deg for at deres barn ikke skal bli like spesielt for han som det han har fra før. Hvert eneste barn er unikt og tenk det er deres 1 barn sammen:) Men ta og snakk med han om følelsene og tankene dine,det hjelper utrolig mye:)

Skrevet

Tusen takk for mange fine svar:) det hjelper virkeli:) Jeg som trodde jeg begynte å bli en smule teit. vil jo så gjerne at dette barnet å skal bli hans øyensten slik som datteren er.

Skrevet

Det å ønske seg gutt eller jente, eller bare jenter er helt individuelt,

tror at det var mer av det før i tiden. At mannen ønsket seg gutt for å bære navnet vårt videre.. tror ikke så veldig mangen er opptatt av det lengre.. Selv har/hadde jeg ett inderst inne ønske om å få en pike, det er vel slik at jeg tenker (siden jeg er litt opp i åra) og tror at jeg ikke vil få flere barn enn "hu" jeg venter nå, så er det vel slik at en tror en får ett bedre forhold til ei jente, enn en gutt.

Gutter/mannfolk vil kansje ønske seg gutt, for å gjøre gutteting sammen med barnet..

men uansett så blir det første barnet mer kjærkommet av alle...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...