AlleNickeneErOpptatt Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 Heisann! Jeg holder på med forbredelser til min første inseminasjon. Venter nå på svar fra diverse undersøkelser og sitter med journalpapirene fra Stork. Er det slik at alle tar FSH og Progesteronprøver i forkant av første inseminasjon eller er det kun når man ikke har lykkes noen ganger at man tar disse prøvene?
Regnbuemor til 2 Skrevet 27. februar 2007 #2 Skrevet 27. februar 2007 Jeg har ikke tatt slike prøver før noen av mine forsøk i allefall. Om du er veldig usikker kan du maile spørsmålet til Stork, så får du helt korrekt svar. Lykke til da. Spennede tid!
vimssa Skrevet 28. februar 2007 #3 Skrevet 28. februar 2007 Jeg tok en hel masse prøver før vi begynte å inseminere, bla. FSH og progesteron. Det står i papirene fra Stork at de anbefaler en "total hormonudredning" eller FSH og progesteron som et minimum. Lykke til!
❤lille stjerne❤ Skrevet 28. februar 2007 #4 Skrevet 28. februar 2007 Jeg tok såkalte "hormonprøver" og regner med at det inkluderte FSH og progesteron. Jeg tok også en innvendig ultralyd for å se at eggstokker, eggledere og livmor var normale. Det er ikke noe krav om å ta disse undersøkelsene, men det er noe jeg anbefaler alle å gjøre siden det er så enkle, rimelige og smertefrie undersøkelser. Å gå i gang med inseminasjonsforsøkene er en omfattende prosess både følelsesmessig og økonomisk, og derfor er disse undersøkelsene en god innvestering for å utelukke de mest åpenbare hindringene på veien mot en graviditet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå