Gå til innhold

Gravide på metformin?

kirsty*2barnsmamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Lurer bare på om dere har fått noen beskjed fra gynekologen om dere trenger noe ekstra kosttilskudd pga metformin? Har hørt at metformin kan gi mangler av både det ene og det andre...

Har dere vært hos fastlegen deres? Min fastlege sa nemlig jeg ikke hadde insulin resistanse og ville ikke gi det til meg, så jeg gikk privat istedet. Lurer på hva hun vil si når jeg tropper opp på kontoret som gravid og tygger metformin...kan hun nekte å behandle meg hvis hun er uenig med meg? Hvis hun mener at jeg ikke skal gå på det i svangerskapet? Tror ikke jeg har råd til svangerskapskontroller på volvat...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, og GRATULERER igjen! :)

Selv har jeg pcos og gikk på metformin i tillegg til pergo da jeg ble gravid. Jeg hadde hørt at Metformin var bra i svangerskapet fordi det minsket den høye risikoen for å miste. Derfor fortsatte jeg på dem en stund til, mens jeg ventet på svar fra gyn. Hun sendte meg videre til en annen lege på sykehuset som var med i dette prosjektet som de har, ang graviditet og Metformin. Han ville IKKE at jeg skulle fortsette på dem så lenge jeg ikke var med i prosjektet, og ikke hadde tatt mange forskjellige tester først.

Jeg fikk tilbud om å være med på prosjektet, men bestemte meg etterhvert å takke nei. Svangerskapet har vært en drøm og ingen problemer.

Jeg ville hørt med gyn jeg fikk Metformin av om jeg skulle forstette hvis jeg var deg. Mange forskjellige meninger ute og går..

-Lykke til :)

Skrevet

Gratulerer med spiren :o)

jeg har hørt at Metformin kan gi misdannelser og at man ikke skal bruke det under svangerskap. Jeg fikk det av legen på Riksen mellom ivf forsøk, men fikk klar beskjed om at jeg da ikke måtte prøve å bli gravid på egenhånd. Når vi skulle i gang med nytt forsøk måtte jeg slutte... Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kontakt med lege for å være sikker! Det sies jo at man skal unngå medikamenter så langt det lar seg gjøre i svangerskapet...

Skrevet

Han gynekologen sa jeg skulle spesielt gå på de i svangerskapet... så jeg følger hans råd. Men har på følelsen at jeg burde fått oppfølging? Så kansje dere har rett ja, burde kontakte ham...siden det er volvat og dyrt ville jeg helst vente til uke 7 og få en ul samtidig. Og kansje jeg kunne gå til fastlegen først og ta blodprøver og annet hvis det var nødvendig...men jeg vet sannelig ikke. Jeg hadde ikke planlagt så langt som til å bli gravid :-) Men tenk så ble jeg det JIPPI!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...