oss2=3,snart 4 Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 Hei.. Er det vanlig at det enkelte dager er mindre aktivitet en andre dager? Igår kveld var det normalt, men var litt lite aktivitet søndag og i går formiddag. Men går dette opp og ned litt eller bør jeg være bekymret? Kjente kraftige spark i går kveld igjen. Skal på kontroll i dag. Er ca 28 uker.. hilsen en litt bekymret...
oss2=3,snart 4 Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #2 Skrevet 27. februar 2007 pusher litt på denne jeg.. jeg kjenner spark igjen nå idag også. Bare meg som er litt for bekymret?
Musemor med tre søte små Skrevet 27. februar 2007 #3 Skrevet 27. februar 2007 Vanskelig å si, men dersom det blir så stille at du blir bekymret så ta kontekt med jm eller føden så de kan utelukke at det er noe galt.
oss2=3,snart 4 Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. februar 2007 Ja skal på kontroll idag.. Men kjenner mye liv nå idag og i går var det også mye aktivitet til tider. har kjent spark de andre dagene også, men har bare vært litt mindre en dagene før.. Krysser alt jeg har for at det ikke er noe galt! Noen andre som har erfaringer på dette område, så setter jeg pris på at dere deler di!
snart4barnsmamma Skrevet 27. februar 2007 #5 Skrevet 27. februar 2007 Eg og har kjent lite liv dei siste dagane.Har kjent liv,men det er helst at ei rompe som kjem ut..hehe..eller ein fot eller ein arm.. Men så sa mann min i går, gud kor h*n sparker då.Og eg kjente ikkje så masse.. Lurte på å ta kontakt med jordmor i dag, for å utelukke at det er noko galt Men trur det er normalt at det er mindre liv enkelte dager.Det kan jo hende han ligg slik at han sparker inn mot ryggen din, eller at han sparker i morkaka.
oss2=3,snart 4 Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. februar 2007 Ja det var det jeg også tenkte, at den lå litt anderledes til.. Sambo holdt rundt meg i går kveld, da lå dyna mellom magen og armen, og han kvakk skikkelig til da, det kom et kjempe spark.. skal jo til jm i dag, så då se da.. godt å få det sjekket. Men mener å ha hørt at det kan variere noe enkelte dager.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 27. februar 2007 #7 Skrevet 27. februar 2007 Jeg hadde det sånn da jeg var omtrent like langt på vei. Ringte jordmor, og hun sa det kunne variere, for den kan legge seg annerledes. Så lenge jeg kjente spark mer enn en gang om dagen, var det ikke farlig, men jeg kunne ringe sykehuset dersom jeg ble bekymret en annen gang.
Søtnosmamma Skrevet 27. februar 2007 #8 Skrevet 27. februar 2007 Jeg har hatt 4 dager med lite aktivitet. Ringte til føden i går for å spørre om det var normalt og fikk beskjed om å komme for å sjekke. Hjertelyden og aktiviteten til fosteret ble registrert i en halvtimes tid. Det ble registrert mye aktivitet selv om jeg ikke kjente noe særlig, så babyen ligger nok og sparker innover. Om jeg ikke kjente noe mer etter noen dager skulle jeg komme tilbake. Det er godt å bli tatt på alvor slik at man får roa ned de bekymrede tankene. Om du er veldig bekymret er det bedre å ta en telefon...
oss2=3,snart 4 Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 27. februar 2007 Ja godt å vite en blir tatt seriøst. Jeg skal på kontroll i dag, så regner med jeg får høre om alt står bra til! Bedre å bli sjekka ti ganger for mye, en en for lite! Har fått høre at det er normalt at enkelte dager er mindre aktivitet en andre. aktiviteten har tatt seg opp idag, så vi får se..
Shoosa Skrevet 27. februar 2007 #10 Skrevet 27. februar 2007 Du kan jo lese litt her: http://www.telltrivselen.no/Om%20Tell%20Trivselen.html Der finnes det også et skjema du kan laste ned (eller kanskje du kan få det hos jordmor): http://www.telltrivselen.no/pics/220x305%20TT%20folderFIN%20-%202005.pdf Er det veldig lite liv en dag, anbefales det at man tar seg tid til å kjenne ordentlig etter, drikke søt saft eller isvann og dytte på magen for å få kontakt. Men det sier de sikkert hvis du ringer til jordmor/fødeavdeling også. Synes absolutt du skal ta slike ting på alvor, for sparking er tross alt det eneste signalet vi får på at alt er som det skal der inne. Håper jordmoren kan fortelle deg mer på timen din, lykke til!
oss2=3,snart 4 Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #11 Skrevet 27. februar 2007 Alt stod bra til med minsten:) Var masse aktivitet og fin hjertelyd! Heldigvis!! Hun sa det varierte litt fra dag til dag. Så lenge det er liv per dag så er det ikke farlig. Den som oss har mer aktive dager en andre. Nå skal jeg sove godt i natt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå