Gå til innhold

Stemmer temping med el-beregning?

Anbefalte innlegg

Dere som temper: har dere tenkt over hvordan det stemmer overens med f.eks el-beregningen på BV?

Og så lurer jeg på om dere alltid har slim når dere påviser el, eller om det varierer litt? Jeg pleier å ha en del, men merker ikke noe nå selv om jeg skulle hatt el iflg BV

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8408391-stemmer-temping-med-el-beregning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

For min del stemmer dette ikke overens. Disse EL kalenderne beregner EL ut ifra at det er 14 dager fra EL til mens. Jeg har bare ca 11 dager - så min EL er noen dager etter den som f.eks. babyverden anslår.

Jeg pleier å ha el-slim i 2 dager før EL.

Hvis du har 14 dager mellom EL og mens og du har stabil lengde på syklusen stemmer nok BV sin kalender, men ellers må du justere litt ;)

Er det mulig med så mye som 20 dager mellom EL og Tr?

I siste pp mener jeg at jeg hadde el-slim 18/1 -> altså el ca 20/21. Noe som stemte i ft at jeg ventet tr 4/2. Men hun kom ikke før 10/2.... I den perioden virket jeg også tørrere enn vanlig - gørt :(

Funker faktisk ikke så verst. Nå når jeg sjekker babyverden med FertilityFriend, så får jeg faktisk samme "fruktbare periode" og EL kommer i snitt på dag 17 (vanligvis enten dag 16 eller 18) og det stemmer med hvilken dag BV setter. Da har jeg "programmert" med dato for siste mens, 30 dagers syklus. Pleier å ha 12 dager mellom el og mens. Pleier å ha slim rundt el, men det varierer litt og er vanskelig å sjekke siden vi har oftere samleie i el-perioden og jeg syns det er vanskelig å skille sædrester fra el-slim.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...