Gå til innhold

Hvor mye har dere pr mnd i penger?


Benni-min

Anbefalte innlegg

Her får jeg de 930kr i barnetrygd, og mannen har ca 11000kr utbetalt pr mnd.

Vi betaler 5000kr i husleie, så kommer alle ekstraregningene i tillegg. Sist strømregning betalte vi over 3000kr. Bor i et gammelt hus der vi bare har elektrisk fyring.

Vi har bil, men bruker den ikke så mye. Men mye å betale på den allikevel. Så har vi alle tre i familien forsikringer og bla bla bla. Føler vi ikke gjør annet enn å betale regninger.

Min drøm var å være hjemme til Benjamin var ca 3år, men har nå fått plass i bhg til han og skal selv søke jobb. Jeg er dritt lei av å telle hver krone en bruker.

Husker ikke sist vi kjøpte noe til oss selv, alt går til lillegutt. Vil ikke ha det slik lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå har vi passe god råd, men blir verre til sommeren når vi skal leve på en lønn fordi jeg skal ta et år ekstra permisjon. Har nå 970kr per barn, mannen har 19000kr utbetalt, jeg har bare 14000kr utbetalt. Så da har vi ca 35000kr i mnd å leve for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå lever vi ganske bra. Jeg jobber to dager i uka og får stipend, så tilsammen blir det 16.000 kr i mnd inkludert barnetrygd.

Samboeren min får 25.000 utbetalt. Men Mars er siste mnd for utbetaling av stipend så da sitter vi igjen med 34.000 i mnd.

Vi har alltid hatt fryktelig dårlig råd, så det er deilig å endelig ha litt å rutte med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er heldige og har ganske så god råd. Jeg får vel ca 18 000 nå når jeg går hjemme, mannen får vel 21 000 ++ (jobber som regel litt overtid). Så kommer barnetrygden i tillegg. Har billig bil, men dyr forsikring. Betaler vel litt over 20 000 i året i forsikringer. Har 1500/mnd i strømregning. Og så har vi diger familie - "halve lønna" går jo med i gaver til søsken og nevøer/nieser... ;o)

Det å bo i Oslo er kjempedyrt, men vi har valgt å bo i en av Oslos billigste bydeler for å kunne ha litt penger ved siden av å bo. Så vi har vel 12000 pr måned i lån/husleie. Så vi har nok ganske så god råd og burde vel klart å spare mer enn det vi gjør.... :o/ Men vi har nå betalt ekstra på lån, så vi er kvitt både studielån og billån. Nå holder vi på å spare opp til å pusse opp badet (150 000) og når det er gjort må vi spare opp til ny bil. Men vi har da i alle fall nok til smør på brødet... :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også søke jobb når, har studert de siste tre årene på nettet, er ferdig nå i mai og da får jeg ikke støtte fra lånekassen lenger. Det var ikke så dumt det, nesten finansiert utdanningen min pga graviditene, får jo stipend da. Men har jo ikke vært enkelt for det, mye jobbing.

Nå får vi da, ja samboer har 20 000 utbetalt, jeg får 8000 i stipend + 2000ca i kontantstøtte + 1900 og no i barnetrygd. Det går greit, litt tøft de to mnd her, vi har også hus og to biler da, men ingen forbrukslån heldigvis. Holder også på å pusse opp så der går som regel de ekstra kronene vi har, og ungene får selvfølgelig alt de trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får utbetalt ca 12 000 inkl. barnetrygd, sambo ca 20 000. Vi setter faste summer på en felles regnigskonto, slik at vi hele tiden har til regninger som kommer. Vi tok alle utgiftene på et år og fordelte på 12 mnd, så blir det jevnt fordelt og ingen slike mnd som du står med minus på konto. Vi trekker 10 500 hver oss (vi kjøper mat på coop kredittkort, slik at vi får regning hver mnd. Den trekkes også på den kontoen). Jeg har da ca 1500 jeg kan bruke på det jeg vil.

 

Prøverør kostet oss en del (hadde 3 forsøk), så vi henger litt etter pga det. Så er det masse utstyr både før fødsel og nå etterpå går det jo slag i slag.. 1500 kr er ikke mye når en skal handle ting en trenger :o)

 

Samboer betaler også en del regnigner på sin konto, det er utrolig hvor mye som kan komme i løpet av en mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå får jeg ca 14.500, fordi jeg har 80 % lønn. Sambo har omtrent det dobbelte, så tilsammen har vi vel omtrent 43-44.000. Må bare legge til at vi har nesten 3 mill i gjeld og 22.000 i faste utgifter, men skal absolutt ikke klage, for vi har det veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 17000 i lønn hver mnd ( 16000 i lønn + 970 i barnetrygd), har 80 % lønn.

Er ikke sikker på hva samboer har, vi har nemlig ikke felles økonomi. Men han tjener mye mer enn meg.

Han betaler bilen, jeg solgte min bil før jul. Vi kjøpte leiligheten sammen, men han var så heldig at han ikke trengte å låne noe( hadde mye egenkapital fra en leilighet han solgte) men jeg måtte låne penger i banken. betaler 5000 på det lånet i mnd. Strøm, Nrk lisensen og internett deler vi på.

 

Ellers så betaler den personen som har penger, bytter på å handle å sånn.

Men det er vel jeg som bruker mest penger på lillegutt, noe som til tider kan irritere meg litt. Men jeg bruker jo mest fordi jeg er i byen x antall ganger i uka, å da må jo lillegutt få noe, hehe :)

Ellers så må jeg vel si at vi har det bra økonomisk, vi har alt vi trenger, og unner oss noen restaurant besøk i måneden, og så er vi glad i å kjøpe klær, men det er lillegutt som har fått mest de siste 7 månedene:)

 

Vi har planer om å bygge hus etterhvert og da må vi sikkert ta opp et lån sammen, da skal det bli andre bolller,, hehe :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo ingen rettigheter i Norge så jeg hadde heldigvis klart å spare en del mens jeg bodde i London. Jeg har 23000kr per mnd å bruke mens jeg er i permisjon (inkludert barnebidrag og barnetrygd) og har husleie/lån på leiligheten på ca 11500 per mnd.. har ikke bil så har det egentlig ganske komnfortabelt..

 

Når jeg begynner å jobbe så kommer jeg til å ha ca 30.000 netto tror jeg inkludert alt, men skal jo da ut med barnehage samt at jeg må begynne å betale studielånet... Så alt i alt så er det egentlig helt greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min jobber som dataingenør, jeg butikksjef. Har levd på bare min lønning i tre år imens han studerte ferdig, så er først fra Sofie ble født og han var ferdig med skolen at vi fikk litt ekstra å rutte med. Men, nå pusser vi opp huset, så sitter ikke igjen med mye i mnd. Forter oss med det før vi får dårlig råd igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren vår har henholdsvis 17 000 og 20000 i mnd, så det blir jo greit å klare seg på. Barnetrygden sparer jeg halvparten av i spareavtale. Vi sparer en del ettersom vi planlegger påbygning av huset, men jeg synes vi har mye å rutte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sånn ca 15000 (100% lønn...)inkl barnetrygden, og samboeren min har ca det samme utbetalt. Vi har nesten en halv mill tilsammen i studielån, og 1,5 mill i lån på bil og bolig...hooray!...så vet åssen du har det Benni-min. Det er kjedelig å gå i null hver j...a...gang man får lønning. Men nå skal vi selge leiligheten vår i Oslo, og flytte til et litt rimeligere sted i landet (også mer barnevennlig med frisk luft, natur og ikke minst besteforeldre i nærheten!). Ifølge megler kan vi få såpass bra salgsutbytte at vi ender med å få en noe rundere hverdag økonomisk sett. Håper virkelig det!!! Rike blir vi nok aldri, men som du sier: å slippe å tenke over hver krone man bruker og å få nattsvart samvittighet når man skeier litt ut, er ikke noen drømmesituasjon, nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det viktigste, selv om pengemangel kan by på problemer!

 

Jeg vet at jeg er veldig heldig, husker vagt fra da jeg var liten at renta var skyhøy, mamma gikk hjemme med oss og vi levde på¨lønna til pappa. Tre barn. Gikk fint det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får nå 8000kr i fødselstipend.

mannen tjener 24000 i måneden

også får vi kontantstøtte og barnetrygd * 2 så blir ca 5000kr

så det blir 37000 i månden...

hmm... lurer på hvor pengene blir av. bruker lite på oss selv.. koster å ha barn da;)

betaler 10.000 på huslån i månden.. har bil og alltid noe husprosjekter siden vi har pusset opp hus og enda er det noe igjen.. så mesteparten av pengene forsvinner men prøver å spare litt....

 

skjønner godt du har søkt jobb.. må være slitsomt å telle hver krone.. vi har ikke alltid hatt så god råd.. men skjønner jo at du vil være hjemme med gutten din litt lenger da!! jeg vil også være hjemme med jentene mine til de er 3 år ca...

ikke lett det der.. du kan ikke jobbe litt uten å måtte ha han i barnehagen da? nå vet jeg ikke hvordan din mann jobber men du kan jo jobbe når han har fri kanksje...? skal jo ikke så mange dagene til før det blir noen kroner? også får du jo kontantstøtte fra august da?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du har lyst på litt ekstra penger, det er ikke gøy å måtte telle hver eneste krone. Men som det er nevnt her så får du jo kontantstøtte fra august av. Og så kan du kanskje finne deg en jobb som du kan ha en kveld i uka og for eksempel hver annen helg? Du blir ikke rik av det, men det skulle da gi litt lommepenger i hvert fall. Blir jo lite skatt når det er lav inntekt, så det burde da bli noen tusen i hvert fall?

Men det er klart at det kan jo være lurt å skaffe seg en jobb dersom dere skulle ha lyst til å få flere barn. Du får jobbe i 9 mnd og så få en liten en til. Så kan du være hjemme med "massevis" av penger... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...