Gå til innhold

Er jeg slapp? Ang. sykemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å be om økt sykemelding når jeg skal på kontroll i uke 32. Begynner å bli veldig sliten og må alltid sove når jeg kommer hjem fra jobb - og jeg er allerede 50% sykemeldt pga bekkenløsning. Men jeg føler ikke at jeg plages sånn av bekkenløsningen at jeg kan bli mer sykemeldt...

Vet at legen vil sykemelde meg det jeg vil, han vet jeg har en stressende jobb og at jeg (i utgangspunktet) er pliktoppfyllende.

Er du sykemeldt, evt. hvor langt på vei?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 30+3 og jobber 100%. Har vært frisk under hele svangerskapet og ikke vært borte en eneste dag fra jobb så langt.. Håper helsa holder til permisjon.

Er jo endel trøtt innimellom, men da legger jeg meg bare når jeg kommer hjem. :-)

Skrevet

Har ikke vært sykemeldt eller syk en eneste dag i svangerskapet pga svangerskapet (men borte fra jobb 3 dager pga spysyke)

Er sliten for tiden, men jeg klarer meg. Har bare 4 uker igjen til permisjonen starter. var skikkelig sliten og deppa før jul. Gråt om kveldene fordi jeg var så sliten og ikke visste hvor jeg skulle få energi fra til å fullføre svangerskapet. Sovnet på jobb og sovnet med en gang jeg satte meg ned hjemme. -Hadde da lavt blodtrykk. Men nå er blodtrykket bedre, energien er mer på plass, men sliter fremdeles med svimmelhet og hodepine.

Har bestemt meg for å sykemelde meg om jeg blir slik jeg var før jul, men jeg håper ikke det skjer. har ikke bekkenløsning men skikkelig vondt i korsryggen. Har dog en rolig jobb, men mye stillesitting. Vondt for å gå pga kynnere og de blir bare vondere og vondere. Begynner å sove dårlig om nettene.

Om du trenger en økt sykemelding er det bare du som kan svare på. Det er du som vet hvordan du har det.

Jeg ønsker selv ikke å bli sykemeldt fordi jeg klarer meg greit. Jeg synes det er helt greit at de som trenger det benytter sykemelding i svangerskapet, men blir litt matt når jeg hører om tilfeller hvor gravide ikke gidder å jobbe, fordi de er litt slitne (og da sikter jeg IKKE til deg, men ei venninne)

Be om ønskt sykemelding om du har behov for det, ingen som takker deg om du sliter deg ut. og husk at der er ikke bare av bekkenplager man kan bli sykemeldt!

God bedring!

Skrevet

Ja, jeg hadde ikke hatt problemer med å blitt sykemeldt hvis jeg hadde hatt en stressende jobb. Ikke godt for babyen om mor ikke er i form.

Og ta hintet hvis legen vil sykemelde deg, det er sikkert en grunn til det:)

Lykke til!:)

Skrevet

Hei.

Jeg er sykemeldt 40 % pga bekkenplager. Jeg bruker den ene dagen jeg har fri til å gå på svømming med fysioterapeut. Det vil jeg anbefale deg å gjøre. Det er utrolig deilig etterpå, føler at jeg har trent! Kan jo ikke trene vanlig lengre pga bekkenet. Resten av tiden jeg er sykemeldt flekser jeg, kommer sent eller går tidlig. Men det er en del kiropraktor, fystioterapi, kontroller osv, så det blir egenlitg ikke noe fritid. Men i og med at jeg er sykemeldt det jeg er, så sender det signaler til jobben om at jeg må ha det litt redusert, så nå er jeg veldig fornøyd.

Forrige gang jeg var gravid sto jeg på fra første til siste dag.. Ingen som husker på det i etterkant. Så tenk på deg selv og gjør det som er best for deg. Du skal heller ikke være helt utslitt når bebissen endelig kommer..!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...