Gå til innhold

Vil gjerne nattavvenne, men...

Anbefalte innlegg

...er redd for å miste melka. Det har gått drastisk ned på produksjonen siden vi begynte med fast føde. Nå ammes barnet kanskje 3-4 ganger på dag og 1-2 gang på natt. Tømmer brystet skikkelig om natta men ikke om dagen, da er det bare småsuging. Jeg tror egentlig jeg er avhengig av nattammingen for å kunne fortsette med dagammingen. Eller tar jeg feil?

Ammet mye oftere på natta før og da hadde jeg også mye mer melk. Nå er det lite. Bør jeg nattavvenne eller la være? Barnet er 6,5 mnd.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8407907-vil-gjerne-nattavvenne-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn som du skildrer situasjonen din, er det kanskje ikke så rart at du har mindre melk, når du ammer 3-4 ganger om dagen mot sikkert det tredobbelte når du fullammet. Virker det som om barnet ditt ikke får nok melk da? Hvis puppen ikke tømmes helt, virker det i hvert fall ikke sånn. Det som sannsynligvis skjer, er at han/hun kommer til å spise mer om dagen.

Men hvis du takler å nattamme(syntes det var koselig jeg da, nå våknet hun bare en-to ganger om natta) hadde jeg fortsatt med det.Det ER gunstig for produksjonen din, men du kan nok klare deg uten. Det å nattavvenne innebærer litt kamp det også, husk det da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...