Gå til innhold

tilbake fra ultralyd/placenta kontroll:) uke 32+6

Anbefalte innlegg

skulle ha en ekstra ultralyd i uke 32 for å sjekke om morkaken hadde flyttet på seg fordi den i uke 17 lå foran "utgangen" og blokkerte for normal fødsel.. men den hadde flyttet seg:) den ligger nå helt kant i kant med "utgangen" så de vil la meg føde på vanlig måte så jeg slipper keisersnitt:)

så målte de og sjekket lillegutt og han er helt frisk og fin, 1700 gram og 39 cm lang:) de regnet ut at han ville veie ca 3200-3400 ved termin:) ble så stolt når jeg så han:)

de regnet også ut at han ligger litt foran.. de sa at skulle de regnet ut terminen nå så ville jeg fått den en uke tidligere enn ved forrige ultralyd.(selv om dette blir helt feil ift mens termin). barnimagen ligger alltid 1 uke foran når det gjelder hvilken uke man er i(fordi de begynner tellingen med uke 1 og legene begynner på uke 0) men i følge ultralyden i dag er jeg faktisk 32+6 ikke 31+6 som legen ville sagt. men de forholder seg fortsatt til terminen de satte ved første ultralyd:)

egentlig litt gøy, for jeg har hele tiden sagt at jeg føler at jeg ligger en uke foran..

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...