Gå til innhold

Farlig med "gammel" mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det farlig å gi kald mme?

Hva kan skje dersom mme er på flaske i romtemp i over et døgn for så å gis til barnet? Du vet at man ikke skal gjøre det men er det noen som vet hva slags skade det kan gjøre? Dette er ikke et innlegg som er ment å provosere ei heller et tulleinnlegg...

Skrevet

Tja, vi ga en gang en flaske som hadde ligget i bilen i 13-15 timer til gutten vår ved en feiltakelse. Jeg fikk jo alldeles panikk, men det skjedde jo ikke noe da.... Det var 7-8 grader ute, så det var jo ikke romtemperatur, men likevel.

Skrevet

Kald mme er ikke farlig nei, gutten min forlangte romtemperert melk da han var 8-9 mnd, han drakk ikke når det var varmt.

Skrevet

kald mme er ikke farlig å gi. Det har gutten min fått flere ganger. Men da har melken vært fersk (rett fra sånn kartong) Jeg ville aldri gitt ham melk som hadde stått i romtemp et døgn. Ville du drukket melk som hadde stått ute i stua 24 timer? Ville tro at det kunne føre til magevondt, dårlig mage evt oppkast. Det blir fort bakterier i melk som står ute....

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Vi tok feil av to flasker engang, og da hadde den ene stått ute i noen timer. Heldigvis så ville ikke hun ha den melka, så det var jo ingen krise. Men en ser at en flakse har stått ute i et døgn...hvis man gir det til en unge så er man enten veldig trøtt og uoppmerksom eller dum eller slem.

Kald mme er ikke farlig, men kan føre til hikke, og det er nok ikke så behagelig.

Skrevet

All mat som står mer enn 2-3 timer i romtemperatur kan gi matforgiftning pga bakterievekst, dessuten smaker jo ikke sur melk særlig godt...

Skrevet

Hahahhaha...du mener vel all mat som egentlig skal være i kjøleskapet og sånt!:P

Skrevet

Ja, men det er da mme også..? Hvis det har stått i romtemperatur i over et døgn på flaske som HI skriver, og da vært utsatt for luft, så kan man jo ikke varme den opp til 37 grader og gi barnet...

Ingen som svarer på innlegget her svarer jo på det hun faktisk spør om..

Skrevet

Man kan jo heller ikke gi den kald/romtemperert som den er, for det er jo farlig...

Skrevet

Jeg vet ikke hva som kan skje med ungen hvis den får mme som har stått ute såpass lenge...antar at den får veldig vondt i magen, stakkars. At den kan syk fordi det den har drukket ikke egner seg som mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...