sjoan Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 Jeg er 36år, venter barn nummer tre, som ikke var direkte planlagt, den 12.juni. Er sykmeldt pga bekkenløsning, er lite mobil, og misliker tilværelsen......Liker ikke å være "satt ut" fysisk og jobbmessig. Veldig spent på hvordan hverdagen blir med tre barn, om det er tid og rom for et barn til.....om vi kommer til å bli helt utslitt? Har lagt på meg alt for mye.....har konstant smerter i bekken og korsrygg, sover elendig om natten....Skammer meg litt over å ha alle disse negative følelsene og bekymringene, vet at mange sliter med å få barn og at mange har det værre enn meg, men akkurat nå er dette er min opplevelse av situasjonen. Føler meg veldig ambivalent i forhold til dette barnet, og klarer ikke glede meg, slik jeg har gjort med de to forrige...........Noen som har noen trøstende ord, eller bør jeg bare skamme meg, som tross alt er velsignet med å skulle få et barn til......................
Olebrumma 4 barnsmor Skrevet 26. februar 2007 #2 Skrevet 26. februar 2007 Syns absolutt ikke du skal skamme deg, de tingene du føler er helt normalt å føle i perioder, men hvis du begynner å føle det mer jevnlig hele tiden burde du ta det opp med jordmor/lege, slik at du ikke kommer inn i en depresjon. Av og til hjelper det meg å sette et annet perspektiv på ting for å virkelig kjenne etter at jeg egentlig er veldig heldig, og det hjelper meg også til å endre små ting,rutiner og annet i livet som gjør at jeg opplever dagene mine annerledes, kanskje det hjelper ? Det er ihvertfall ikke uvanlig eller feil på noen måte å ha sånne følelser og tanker innimellom. Klem fra
Ma-i Skrevet 27. februar 2007 #3 Skrevet 27. februar 2007 Neida ikke noe å skamme seg for. Og ganske vanlig når man har konstante smerte , er sliten og ikke sover. Vet ikke hvor små barn du har , men det går sikkert fint. Du har jo rutiner inne og det hjelper godt. Mitt råd NÅ er at du sørger for nok hvile og søvn, at du finner gode stillinger i seng og sofa og tar det med ro , slik at du ikke forværrer bekkenløsningen. Du kan nå være kosemamma, lese og se på tv med barna. Sørg for mest mulig hjelp hjemme, og la ting flyte litt om du er sliten. Krev ionnbarnepass de neste ukene slik at du får ladet opp litt. HHør om det er mulig å få barnefri med oppvartning i påsken og helger. Konstante smerter sliter på,og det blir ikkebedre av at du sliter deg ut og presser deg nå. Kontakt gjerne legen og få hjelp hjemme, har du fysio? Har du fått hjelpemidler ? Du er sliten og bekymret, det er helt normalt å da ha slike følelser, og det kan hjelpe og snakke med noen. Et lite tips til å få opp glede-seg faktoren er å involvere de andre 2 i å lage noe til babyen kommer, dere 3 sammen, hør med dem litt hva som blir kos med en baby til som,meren, så kansje deres babyglede smitter litt? klem til deg fra en annen med bekkenløsning venter nr 4 ,også uplanlagt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå