Gå til innhold

Hvordan holder dere overtidsdamer humøret oppe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 2 dager over termin,og er virkelig gretten om dagen:(

Skjønner ikke hvordan jeg skal bli hvis jeg må gå i 14 dager,blir ikke til å snakke til tror jeg.

Hvordan er det med dere andre som er gått over termindato,hvordan humør er dere i om dagen? Og har dere noen gode tips til ei muggen gravid dame på "overtid"?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har termin i morra,men tviler på at det skjer noe enda.Det du kan gjøre er å spørre jordmora di om hun kan"røske" litt oppi der, det har satt i gang fødselen tilei veninne av meg begge gangene hennes.Hun fødte dagen etter.Hvis ikke min har kommet innen neste onsdag så skulle hun gjøre det på meg.

Skrevet

Jeg er fire dager over og begynner å bli litt apatisk. Disse fire dagene har vært veldig lange, og det føles liksom som om ingenting vil skje. Noensinne. Hehe. Har litt vondter og kynnere og slikt, og et par ganger har jeg trodd at nå, nå skjer det noe. Men neida. Var ikke utaålmodig i det hele tatt før termindatoen passerte, men disse dagene etterpå har jeg bare ventet og ventet. Vet det er vanlig å gå litt over, men trodde jeg skulle takle det helt fint. Det gjør jeg ikke. Jeg er helt i vakum liksom. Jeg vil føde NÅ!

Har ikke så mange tips til deg, men skriv gjerne av deg muggen her inne. Felles skjebne er jo felles trøst...

Lykke til -forhåpentligvis kommer vi oss i gang snart begge to!

Skrevet

Hei! 5. dag over termin her - ingen tegn til at noe er på gang. Humøret er ikke på topp her heller, utolmodig, og lei av å gå (ligge) her. Syns de siste 4-5 ukene har vært seige. Har BL, og er ikke i mye beveglse. Jeg er til behandling 2 ggr pr uke, ellers gjør jeg avtale om å få besøk eller gå på cafe hver dag jeg ikke er på behandling, slik at det da er NOE som skjer. Det hjelper litt, for da er det bare å komme seg opp og se litt freshere ut. Fløler seg jo ikke direkte lækker med 23kg +, hoven i hele kroppen. Min samboer er også rimelig foernøyd av å vente... Sikkert sammenheng med mitt litt slitne-og-smittende-utålmodige humør.

Lykke til - håper det skjer noe snart!! - Vi sees kanskje på Ahus??

Skrevet

uff... dette er ikke moro jenter :-( Jeg er også min 5. dag over termin.. Og merker jo ingenting, tror ikke denne huleboeren noensinne vil komme ..

Skal du også føde på ahus " mini i magen" ? Ser vi hadde samme termin dato.. jeg skal også føde der.. håper vi sees SNART!!!

Opp med hodet jenter, jeg skal prøve så godt jeg kan.. teenk hva vi har i vente!!

Skrevet

Heiehi!=) Jeg er nå 8 dager på overtid og så lei at jeg går på veggene snart=(

Dette er ikke noe gøy,ingen tegn på fødsel en gang her i gården!! Får håpe det blir fort gang i sakene snart for dette årker ikke jeg mye lenger. Er bare sur å grinete for tiden,tåler ingenting er ikke så lett å holde motet oppe om dagen!=( Håper på en fødsel i nermeste framtid!!

Lykke til alle overtidsdamer får håpe de små i magene våre vil ut snart!=)=)

Skrevet

Vi er visst noen som venter nå ja:)Håper vi føder snart hele gjengen:)

Lykke til alle sammen,og kanskje jeg treffer noen av dere på ahus?:)

Kjennes ikke ut som det skal skje noe snart her i gården da men.. Må jo bare vente da,rart at hver dag kjennes ut som ei uke for tida. Er virkelig ikke lett å holde motet oppe nei,til og med samboeren er skikkelig utålmodig:)

Skrevet

Ja - Ahus på meg - kunne gjerne reist nå!!

Kanskje vi sees!! - Lykke til!!

Skrevet

Hei!

Skriver innlegg her om fullmåne og overtid....he,he...

Nå er jeg veldig rastløs, og lurer på om jeg skal bake eller noe idag.

Lage en formkake og noe slik for å fryse ned.... fint å ha om en får besøk etter babyen kommer. :-)

Ellers så skal jeg og inn til jordmor imorra, og kommer til å be henne om å tøye på morsmunnen for å se om det kan hjelpe.

Kjedelig var det igår da jeg hadde regelmessige sammentrekninger (ikke kynnere) fra 07-13 hvert 10-12 minutt. Da bygde det seg opp fra nederst i magen og oppover til en liten smertetopp. Kjentes som mensensmerte ca.

Men så stoppet det opp og her sitter jeg idag, uten å kjenne noe. Sovet masse inatt med kun 2 turer på do.

Lykke til alle sammen!!

mvh

Skrevet

Hei igjen alle sammen!

I morgen må jeg ringe å avtale overtidskontroll på torsdag, dersom det ikke skjer noe i natt da... Skal føde på Lillehammer og der lar de deg gå bare en uke før de tar overtidskontroll, og maks 11 dager før de setter deg i gang. Men jeg vil føde naturlig. Helst NÅ!

Jeg skjønner så innmari godt hvordan dere har det jenter. Ganske pyton å gå å vente på noe som bare må skje likevel.

Jeg har forøvrig vasket hele huset i dag. Og vi har vært rimelig aktive på den romantiske fronten de siste dagene, men foreløbig ingen tegn til at frøkna vil ut. Jeg fikk vondt i magen etter vaskinga nå, men ikke rier :(

Tror jeg skal bake litt boller , og få tida til å gå litt videre.

Hold meg oppdatert derwom det skjer noe da!

Heia, heia!

Skrevet

Hei!

Koselig med oppdatering:)Jeg må si du er heldig som skal føde på Lillehammer,det virker jo som ett kjempebra sykehus som virkelig tenker på pasientene sine. Skulle vært sånn på alle sykehus at man kom på overtidskontroll etter ei uke. Jeg skal føde på Ahus,og der får man ikke overtidskontroll før etter 14 dager.Alt for lenge synes nå jeg.

Har vært hos jordmor i dag,men fikk beskjed om bare å vente tålmodig.. Lettere sagt enn gjort det:) Har masse smerter i magen,men ikke noe av den rette sorten tydligvis,for her kommer det ikke rier:(

Tenk å ønske seg smerter,hadde jeg aldri trodd jeg skulle gjøre noengang!:)

Vi får bare vente videre på babyene våre vi:)

Skrevet

Ja, det er egentlig litt sykt -jeg blir glad hvis jeg kjenner det minste tegn til at det gjør vondere enn vanlig i magen... Men har så lyst til å møte snuppa!

Holder denne tråden oppe jeg med å skrive litt nå og da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...