Froske Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 Mener å ha lest tidligere at det tas en prøve fra sjeden, men jordmora mi sa på forrige kontroll at det bare tas en urinprøve, og at det ikke ble behandlet uansett, så det var ikke så mye vits i. Hun burde jo vite!? Er litt bekymra, siden jeg har hatt noen av "faregruppe" plagene, og dessuten gikk vannet over 40 timer før mitt første barn ble født, redd det kan skje igjen... De tok jo ctg av meg hver 6. time på føden, men... Noen som vet noe om dette?
Gjest Skrevet 26. februar 2007 #2 Skrevet 26. februar 2007 GBS-prøven tas ved at de "skraper litt" med en bomullpinne i skjeden. Tok den selv sist uke. (Bor i USA og her tas prøven rutinemessig. Skulle man nekte å ta prøven vil man bli behandlet som om den var positiv, dvs bli behandlet med antibiotika under fødselen.) Vet jeg har lest her inne på forumet at GBS-prøven tas med bomullspinne fra skjeden i Norge også; ikke urinprøve!
MissAntrop Skrevet 26. februar 2007 #3 Skrevet 26. februar 2007 Jeg tok også denne prøven forrige uke, her i Norge. Legen var såvidt innom skjedeveggen med en vattpinne, behøvde ikke opp i GU-stolen en gang. Tar visst ca en uke før man får svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå