Gå til innhold

Er overtid arvelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Moren min gikk to uker over termin med meg, og svigermor gikk tilsvarende to uker over tiden med barnets far. Kan jeg regne med overtid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i all verden skulle det vært arvelig?

Det med mødre og døtre og lik fødsel er jo bare bullshit det også

Skrevet

det sto en artikkel for en tid tilbake om at det er farens fødsel som "avgjorde" dette... OG hos oss stemte det. Og jeg har barn med to forskjellige fedre... :P

Skrevet

Jordmor sa til meg at det kunne være "arvelig". Men det stemte ikke for min del. Mamma gikk faktisk 3 uker over tiden med meg og jeg fødte lillemor 3 dager over termin. Gammel overtro dette tror jeg!

Skrevet

Det med at det er farens fødsel som bestemmer hvor sent/tidlig en føder stemmer veldig godt her også. Det gjenstår å se om det stemmer denne gang, siden det stemte så bra sist!!

Hvor rask selve fødselen vil forløpe er visst arvelig fra mor til datter, og det stemte også!!!

Skrevet

Jeg har også hørt at det kan være arvlig. Jeg kom rundt termin tror jeg, 10 dager før eller noe. Sambo er født 1 mnd for tidlig. Sønnen min ble født i uke 34+6, så det stemmer ca.

Igjen fare for at jeg skal føde før tiden. Så det stemmer jo litt denne gangen også..

Skrevet

Hvis dette skulle være arvelig så betyr jo det at de som får flere unger med samme far burde ha "make" fødsler o.l med alle ungene.Og hvor mange hører dere fortelle at fødsel og evt overtid var "identisk" for alle ungene...

Skrevet

Juhu... Håper det stemmer.

Jeg kom på termin-dagen, søstra mi ei uke før og sambo 3 1/2 uke før. Kanskje denne bebisen også vil ut litt før da, det hadde passet mamman veldig bra.

Skrevet

Min mormor gikk 14 dager over med min mor,

Min mor gikk 17 dager over med meg

Og jeg gikk 19 dager over med min første. (temin i overimorgen med nr 2)

Vi har alle 3 hatt lange harde fødsler, der babyene har trengt hjelp til å komme ut.

Mormor og mamma fikk kun 1 barn hver så blir moro å se hvordan jeg føder denne gangen.

Svigermor har hatt Styrtfødsler på termin og litt før med sine 3 sønner.

Min lege sier at det ser ut som om det ligger i genene på morssiden hvordan man føder.

Skrevet

Huff, jeg lurer litt på dette med hvor lenge en ligger å føder i forhold til min mor....

Hun fødte den første på 5 timer etter å ha merket riene..

Min søster kom etter ca 2 timer

og meg (hennes siste) ble mer eller mindre født på badet 1 TIME etter at riene hadde begynt..... Synes det høres helt utrolig ut......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...