Gå til innhold

Ammestri!!!!


mamman til nyttårsbarn

Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg som strir med amminga? Lillemann har fra dag 1 sugd feil og jeg har vært igjennom det meste: blødende brystvorter, vasopasmer, ammeskjold etc. Nå er han mer eller mindre puppenekter og vil helst bare ha flaske.

 

Jeg pumper for å holde melkeprod. igang, men det er jammen ikke lett - tar jo så utrolig mye tid! Flere som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp..Har vært igjennom det mest ja! Jeg hadde alt for lite melk pga en brystreduksjon for 2,5 år siden.. så vi har kutta ut all amming, og koser oss med flaska nå!

 

All respekt til deg som holder på sånn :o)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, har vært gjennom det meste av ammetrøbbel. Husker nesten ikke noe av de 3 første ukene til lillemor engang, alt syntes å bestå av å være grisesyk av brystbetennelse, sår på brystvortene, pumping og styr.

Har drevet med pumping helt fra starten av . og er nå "fullpumper". Har greid å gi Mira kun mm i 2.5 mnd nå. Men det er som du sier : det tar tid! Man blir fryktelig bundet opp til pumpingen, og jeg er så lei av å koke og pumpe at jeg nesten spyr innimellom. Ble betraktelig bedre når jeg kuttet ut å pumpe på natten, men allikevel...6 ganger daglig er nok i grunnen :-)

Prøver å fokusere på min lille skatt og at dette er noe jeg gjør en kort periode i livet.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

signerer denne ja ;) sitter her med pumpa akkurat nå- og er så lei at jeg spyr nesten....

har bare værtt ammetrøbbel fra begynnelsen av, lite melk, brystbetennelser, betente sår osv... gutten min vil ikke ha pupp lengre, bare flaske- så jeg pumper og gir han.... men har beegynt å pumpe meg mindre nå- jeg orker rett og slett ikke mer tror jeg, tar jo all tid....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her melder jeg meg også. Har måttet bruke skjold hele tiden. Hun har ikke klart før nå å tømme brystet noen ganger. Har lite melk også. Så jeg har ammet først og pumpet etterpå så fylt på med mme helt til nå. Nå orker jeg ikke så mye styr mere. Hvert måltid har da tatt borti 11/2 - 2 timer. Så nå pumper jeg morgen og kveld, de måltidene i mellom ammer jeg det hun vil ha, så får hun mme til hun er mett. Det har tatt utrolig mye tid og styr. Nå føler jeg at hun har fått mm så lenge at jeg kan trappe ned pumpingen med god samvittighet.

Det er som alle sier, det er viktigere å kose seg med barnet enn å styre så mye med ammingen. Babyen vil heller ha en fornøyd mor med masse overskudd.

Dere har vært flinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...