Gå til innhold

Infeksjonsfare av svømming ved termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne svømme fram til fødsel, men har fått høre fra flere at det ikke er så lurt pga infeksjonsfare når det nærmer seg fødsel. Har termin imorgen, men tror det vil drøye en stund.

Hverken jordmor eller lege har nevnt infeksjonsfare når jeg har sagt at jeg trener svømming før fødsel.

Noen som vet om det med infeksjonsfare er reellt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det ikke er åpning, så skal det være helt trygt. Så vidt jeg har skjønt er det kun flergangsfødende som kan gå med åpning noen dager. Jeg har fått beskjed både fra lege og jordmor at jeg trygt kan svømme helt til jeg føder.

Skrevet

tror bare du bør unngå boblebad, da det ofte kan være mer bakterieoppvekst der pga temp osv. Er ihvertfall det jeg har hørt før.

Skrevet

Ingen fare sålenge slimproppen ikke har gått. Det er jo superdeilig å svømme helt på slutten. Er så tung at andre fysiske aktiviteter er vanskelig. Og det gir jo litt ekstra overskudd å trene som man trenger til fødselen.

Skrevet

Jeg ligger på barsel og venter på å føde og har akkurat vært i varmtvannsbasseng med jordmor, her på sykehuset. Så det vil jeg tro er helt trygt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...