Mira* Skrevet 26. februar 2007 #1 Del Skrevet 26. februar 2007 Kjære dere. Nå trenger jeg hjelp til å ta en stor avgjørelse. Mistet i SA for seks uker siden. Uken etter var jeg hor gyn og fikk resept på primolutt, menopur og ovitrelle. Skulle egentlig begynne med en gang, men orket ikke og har ventet til nå uten at noe har skjedd av seg selv. Og nå lurer jeg på om jeg skal staste denne volsomme kuren. Slik skal det gå for seg: 1. Jeg skal ta 3 primolutt pr dag i fem dager for å blø så mye at slimhinnen blir tynn nok. Primolutt har jeg tatt før, så det er greit nok. 2. Fra dag 3 med blødning skal jeg løse en ampulle med tørrstoffet menopur i vann som jeg skal sette med en sprøyte i magen på meg selv. Menopur inneholder FSH- hormonet som skal modne eggene. Jeg skal altså sprøyte dette hormonet rett inn i kroppen. (Til sammenligning gir pergotime beskjed til hypofysen om å produsere FSH) Dette skal jeg gjøre i syv dager. 3. Kontroll hos gyn. Hvis mer to eller tre eggposer er modne skal jeg sette en eggløsningssprøyte (Ovitrelle). Hvis ikke skal jeg bruke menopur til nok egg er modne. Sansynligvis i 12 dager. Må på kontroll hver dag. 4. To dager etter sprøyten skal jeg forhåpentligvis få EL. Så hvorfor nøler jeg med dette? Jeg er ikke redd for sprøyter, men jeg vil så veldig gjerne at vi skal få det til på en enklere måte. Er det noen som har erfaring med dette? Hva synes dere jeg skal gjøre? Alternativet er å vente og se om noe skjer av seg selv, noe som ikke har skjedd enda, og vi har prøvd lenge. Har gått på ni pergokurer hvorav mange dobble og tripple. Det ble litt langt dette, men nå trenger jeg virkelig hjelp til å bestemme meg. Setter stor pris på svar. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8402823-hjelp-menopur-og-ovitrelle/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss_X_1974 +lillegutt Skrevet 26. februar 2007 #2 Del Skrevet 26. februar 2007 Hei Mira Har ingen erfaring med dette, men jeg tror jeg ville prøvd det hvis jeg var deg. På denne måten blir "alt" tilrettelagt for at det skal klaffe. Men skjønner at du har betenkeligheter, man vil jo helst at man skal klare det "naturlig", men jeg har slått meg til ro at jeg tenger hjelp... Det blir spennende å følge deg Mira Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8402823-hjelp-menopur-og-ovitrelle/#findComment-8403824 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå