Gå til innhold

hva gjør jeg dersom...

Anbefalte innlegg

Skrevet

fødselen starter og hodet ikke er festet? går vannet skal jeg ligge, ikke sant? men må jeg ligge på ryggen, eller kan jeg ligge på siden? hva gjør jeg dersom fødselen starter med rier? må jeg legge meg ned da?

lurer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis vannet går og hodet ikke er festa ringer du føden og spør hva du skal gjøre. Dette varierer fra sykehus til sykehus. Skjedde meg ved forrige fødsel. Vannavgang til termin, uten rier. Ringte Ullevål og fikk beskjed om å komme inn for å skjekke at det var vannet som hadde gått osv. Måtte ikke ligge. Gikk oppe som normalt-og håpa på rier. Fødselen starta av seg sellv etter 2 døgn. Andre sykehus har andre retningslinjer.

Hvis du får rier kan du være glad og lykkelig for at fødselen er i gang. Og ringe føden og fortelle hvor lenge en rie varer og mellomrommet mellom hver så vil de fortelle deg når det er på tide å komme til føden.

Og forøvrig gå rundt omkring og gjøre det som er best for deg.

Skrevet

Om hodet ikke er festet og vannet går må du legge deg og heller ta telefonen fra senga! Opplevde dette med våres nummer 2, og kunne ligge på venstre side eller ryggen. Dette er etter hva jeg forstår viktig for at navlestrengen ikke skal snurre seg rundt halsen til babyen din.

Om fødselen starter med rier er det bare å være oppegående så lenge du orker, så får du hjelp av tyngdekraften! Det er dessuten ikke alt som er like godt når du kommer så langt, så det ser du an!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...