Gå til innhold

Noen her som er gravid og redd for å gå for mye opp i vekt?


Renate77 ♥med gutt og jente♥

Anbefalte innlegg

Jeg er livredd for å gå opp like mye som sist. Da gikk jeg opp 26 kg, og 10 av dem sitter enda...

Blir ikke bra hvis jeg går opp 26 oppå disse 10 igjen....

Noen gravide her som vil passe vekten med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg er temmelig nygravid og nektar PLENT å gå opp dei 25kg eg gjorde sist. Startvekta mi er 13kg høgare denne gongen enn forrige *grøss*

 

Internettilgangen min er dessverre veldig sporadisk no for tida, så det er ikkje så lett å holde kontakt før vi kjem oss på plass i nytt hus (og det kan no ta ein mnd eller to eller tre...).

 

Planen min er å begynne på Grete Roede når kvalmen gir seg (den må berre begynne først), det var nemlig då problemene starta for meg sist. Fram til veke 25 la eg ikkje på meg noko som helst, men klarte altså den bragden å legge på meg 25kg dei siste 15 vekene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare 8 uker på vei, men jeg må begynne å bruke hodet tidlig. Jeg la nemlig på meg jevnt og trutt gjennom hele svangerskapet. Er faktisk sånn at jeg skulle ønske jeg ble dårlig!

Har sluttet å røyke også, så det går vel noe kg på pga det også... Sukk...

Grete Roede var ingen dum ide! Kanskje jeg skal sjekke om det finnes noe sånt her. :o)

Hvor langt er du på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig redd for å legge på meg som sist. Fra november 2002 til nov 2003 la jeg på meg 36.6kg. Det startet med røykeslutt i januar-03, og dermed graviditet i februar. Hadde ikke veid meg siden november 2002 da jeg veide meg på kontroll 11 uker på vei. Hadde da 7kilo pluss!!! (5 av disse ville de regne som røykesluttillegg, og ble dermed lagt til startvekta) 3 uker senre var det 1 kg opp, og fra uke 14 til 21 gikk jeg opp8kil!!!! Resten av svangerskapet gikk jeg opp NØYAKTIG 1kilo uka!!!

 

Er nå 16uker på vei, og gått opp drøye 5kilo. Men har fordoblet treningsmengde siden før jul, og spiser mye sunnere. Virker umulig å gjøre noe med vekta mens jeg er gravid. Skal alliere meg med legen om å få noe reseptbelagte slankemiddel etter fødsel slik at jeg kan ta av litt raskt. (fikk iket til å amme sist, og vil prøve igjen nå, men regner med at jeg trolig ikke vil få det til. Om jeg klarer å fullamme, vil jeg selvsagt vente til etter amming)Har også 10 kilo igjen fra forrige sv.skap da jeg ble gravid......

 

Skal uanset fortsette treningsopplegget mitt i en 4-5 uker til, men om vektoppgangen likevel blir som sist, så vil jeg roe det ned. Merker at det er litt for mye for meg nå ( 6 dager i uka), men om det hjelper er det verdt det. En kilo mindre under svangerskapet er iallefall 3 månder mindre (om ikke mer) med slanking etter fødsel :o)

 

VI kan jo holde hverandre oppdatert på vektoppgang.

Håper dere alle greier dere fint ihvertfall, og det er vel verdt det uansett, er det ikke?..... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...