Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #1 Del Skrevet 26. februar 2007 Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne en gang. Er så vannvittig deppa nå at ord egentlig ikke kan beskrive det. Sikkert mange hormoner i kroppen som raser men for et rot jeg har greid å lage for meg selv:( Jeg begynte å jobbe i barnehage i september.Jeg ville ha et friår før jeg fortsatte på studiene. Jeg ble skamforkjølet fra første dag og smittet med det meste. Jeg ble etterhvert ganske kvalm og dårlig og tenkte jeg måtte ha verdens mest elendige immunforsvar. I oktober fant jeg ut at jeg var blitt gravid. Jeg var overlykkelig samtidig som jeg ble skremt. Jeg var i fast forhold,blitt gravid på p-pillen og hadde til da bare vært ringevikar. Jeg fikk jobbe omtrent hver dag for en annen som var langtidssykemeldt. De var så fornøyde på jobben at de vurderte å ha meg helt fast der, men lykken smilte ikke lenge. Jeg ble dårligere og dårligere om morningene og til slutt lå jeg og spydde hele dagene og kom meg ikke i arbeid. Jeg gav sjefen beskjed om at jeg var gravid og mandags morgen ble jeg møtt av en avdelingsleder som sa de hadde ansatt en ny en til å ta over for meg. De fortsatte å ringe meg ganske hyppig til å arbeide på de andre avdelingene og selv om jeg var i en mildt sagt elendig form stilte jeg opp ganske mye. Jeg satte meg opp som ringevikar på skole også og jobbet der et par dager når de ikke hadde ringt fra barnehagen. Jeg gjorde hva som helst for å ikke overstige 14 dager uten arbeid! I januar ble jeg oppringt om å jobbe men jeg måtte si nei. Kom meg ikke fra badet..... Uken etter jobbet jeg to dager på skolen og siste dagen den uken var jeg på gledens ultralyd:) mandagen sykemeldte legen meg for hun syntes ikke det var forsvarlig av meg å jobbe mere. Jeg leverte inn sykemelding i barnehagen og etter to uker da jeg kom inn igjen hadde de ikke levert papirene til trygdekontoret. Den som ble sendt dit det var meg. Trygdekontoret ville ikke betale pengene for de to første ukene og barnehagen ville heller ikke gjøre det. Etter mye om og men og frem og tilbake med utfylling av papirer trodde jeg alt var i orden. Jeg hadde jo jobbet i 4 mnd, og ikke gått mer enn to uker uten arbeid. Etter to mnd uten inntekt fra annet enn noen dager der jeg jobbet for skolen i desember og januar fikk jeg i dag avslag fra trygdekontoret om å få sykepenger. Grunnlaget var at det var gått 16 dager uten arbeid i barnehagen. Og jeg som hadde gitt beskjed om at jeg var klar over at det var gått mer enn to uker uten jobb i barnehagen, men hadde jobbet to dager på skolen. Ergo jobb innenfor grensen på to uker. Men de kommer vel til å si at jeg ikke har opptjent rett på sykepenger fra skolen og dermed ingen penger. Ingen penger, ikke fødselspenger. Hadde jeg visst om dette hadde jeg tvunget meg på jobb uansett om jeg skulle falle om i forsøket. Håper ingen andre må gå gjennom det jeg har for det unner jeg absolutt ingen! Så jeg får gå her med tøtta mi i magen som sikkert hadde hatt det bedre hos en mor som ikke var så lei seg og stresset som det jeg er. Hørte en i en butikk i dag som snakket om hvor mye de stresset med å få barn. Holdt på med prøverør og det som er.. og jeg som ble gravid på p-pillen og ikke en gang er i stand til å skaffe en økonomisk stabilitet som en bør. Faren tjener greit og jeg hadde aldri klart meg uten ham men det blir temmelig tøft å leve på en inntekt fremover. Jeg kommer meg ikke tilbake i jobb før etter ungen er født. Weee.. Så pass på dere selv damer og ungen i magen. Det lønner seg virkelig å vite hva man begir seg ut på.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8401807-ringevikaren-som-gikk-p%C3%A5-en-smell-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 28. februar 2007 #2 Del Skrevet 28. februar 2007 uff, det var en kjedelig situasjon.. utrolig teit at det skal være så firkanta regler!!! Håper ting ordner seg for deg. Har opplevd at noen har byttet saksbehandlere og fått bedre vilkår.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8401807-ringevikaren-som-gikk-p%C3%A5-en-smell-langt/#findComment-8424117 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2007 #3 Del Skrevet 28. februar 2007 jeg skal inn i dag og snakke med en saksbehandler. Har ikke store troen på at han vil være mer behjelpelig men det er verdt et forsøk:) tror nok mange lett gir opp når nav skal være så vanskelig og ikke minst frekk. jeg har aldri opplevd maken til hvordan de snakket til meg. Og hun ene damen jeg var til brukte fem minutter på å forklare for en annen personnummeret mitt. jeg prøvde å si til henne at hun sa feil nr hver gang. ( så det var ikke rart de ikke fant meg i systemet...) Noen folk burde ikke vært ansatt på slike steder hvor folk kommer når de virkelig trenger hjelp! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8401807-ringevikaren-som-gikk-p%C3%A5-en-smell-langt/#findComment-8425337 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå