Gå til innhold

Er 6+2 for tidlig for ul?


makrellen 3.barnsmamma

Anbefalte innlegg

Jeg har fått time til ul når jeg er 6+2, er dette for tidlig for å se hjertet?

Er så spent og nervøs på samme tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heia. legen min har en form for ultralyd, det e ultralyd, bare ikke like bra som på sykehusene:) jeg hadde ultra i uke 5 og uke 7.. i uke syv trodde han kanskje han så hjertet slå, men han ville ikke gi meg forhåpninger, men man skal kunne se det i uke 6... var på ultralyd på fredag 9+3 og da så han det kjempe godt;)

kan jeg spør hvorfor du har fått time til ultra så tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

I mitt forrige svangerskap var jeg på innvendig UL når jeg var 5 + 3.

Dette var på sykehuset. På den første UL maskinen så legen bare en tom fostersekk, men han flytta oss over til et annet undersøkelsesrom med en annen "maskin" og der så vi hjertet :-)

 

Så altså, det kommer litt an på UL maskinene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ul i forrige uke, da var jeg 5+2, da kunne vi ikke se hjertet, men legen kunne se at det var tvillinger..

Så jeg skal inn igjen nå for å se om de utvikler seg likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Egentlig er ikke dette for tidlig da det sies at man kan se hjertet fra uke 6. Men det er jo litt kjedelig om det skulle være et par dager for tidlig. Jeg var på UL da legen mente jeg var nesten 7 uker på vei, jeg selv trodde jeg var 6+0 og vi ikke hjertet. Ville kanskje ventet noen dager til, evt til 7+0 så du er sikker. Så sant du ikke har hatt prøverør så vet du jo ikke nøyaktig hvor langt du er på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg var på tideli ul nå søndag.. da var jeg 6+3

eneste legen kunne se var en fostersekk men et 4mm stort foster i.. så skal på ul igjen nå fredag får å se om barnet har vokst som det skal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...