Gå til innhold

Dere som er/har vært gravide med ivf

Anbefalte innlegg

hadde vært fint om dere ville skrive noen ord om hvordan dere har opplevd denne prosessen.

Har nettopp blitt henvist til ivf, og er veldig nysgjerrig på hva vi har i vente.

Synes dere det var en tøff prosess?

Hadde dere flere forsøk før det klaffet?

Er det spesielle ekstra hensyn man må ta i svangerskapet, tenker kanskje spesielt på de første ukene,mnd etter at egget er tilbakeført.

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har vært gjennom seks ICSI- forsøk. Og det har vært mange tøffe tider, det er ikke til å legge skjul på. Vi fikk tidlig vite at vi kanskje aldri ville få egne barn, men bestemte oss for å prøve allikevel.Det er en stor psykisk påkjenning, og skuffelsen er enorm når det ikke klaffer. Men så er kanskje også gleden enda større når det endelig går bra! Jeg ble gravid på 3. forsøk, og tenkte faktisk ikke tanken en gang på at dette ikke skulle gå bra. Nå var jeg plutselig en "normal" gravid dame, og alle tårer fra tidligere forsøk var glemt. Svangerskapet var problemfritt, jeg gjorde ingenting annerledes enn alle andre som blir gravide på normal måte. Og ni mnd senere ble verdens nydeligste jente født, den gleden kan ikke beskrives. Det unner jeg både deg og alle andre på dette forumet å oppleve.

Nå er jeg på gang med mitt siste søskenforsøk, men om det ikke klaffer denne gangen skal jeg avslutte prosessen. Jeg har allerede fått livets største gave, og er fantastisk fornøyd med det!

Lykke til, dette skal gå bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...