Gå til innhold

kan jeg få pergo?? hvordan får jeg d?? sorry ekle detaljer her...

Anbefalte innlegg

vi har prøvd i snart 1 år...

jeg var hos legen i høst, og hun sa jeg måtte tempe i 3 sykluser, for å finne ut om jg har EL:. dette har jeg da ikke utført, da det ikke akkurat passet meg å ha et febermål liggendes på nattbordet for å stikke d i rompa hver eneste morgen ..... har såvidt tid til å stå opp før jeg skal på skolen om morgen..er sjikkeli b-menneske for å si d sånn..

den forrige mensen min varte i litt over 2 uker! og var for d meste brun sjokoladespotting etterfulgt av sjysausaktig spotting..(fusj da)

denne mensen skulle vært ferdig på lørdag/ søndag nå..men jeg spotter fortsatt... og d er bare renner ut når jg sitter på do...så d blir brune dråper rundtomrking i doskåla....

er d fare for at jeg kan ha pcos?? eller no sånn d heter?? eller kan jg ha tette eggleder??

hvordan får jg pergo? må jg til fastlegen min å få videre henvisning da??

vi bor i ei liten drittbygd, så jeg må sikkert videre til tromsø hvis d er noe sånn avansert som UL ....og d er 2 timer fra her!!!

legen sa også forresten jeg hadde forandring i celleutviklingen, og at jg måtte komme t bake om ca 4 måneder(som er i april...) kan denne vemmelige spottinga komme av dette??

noen som vett???

blir helt psyko her jeg sitter...

Fortsetter under...

hei hei.

kan ikke så mye om pergo, men har skjønt såpass at du må påvise at du ikke har el for å få det.

du trenger ikke tempe i stumpen.

stikk termometeret under tunga, bak ved tungebåndet.

Temp til samme tid hver morgen, og akkurat når du våkner av klokka :)

Det er ikke så stress som det høres ut som :)

Ang det "slapset" du sliter med vet jeg ikke stort.

Eneste gangene jeg har hatt det har vært når jeg har spontan abortert. Noen mulighet for at du kan ha vært gravid da? (siden mens varte så lenge)

Skjønner at du blir gal av å sitte å tenke på alle disse ingene.

Vi som har vært prøvere en stund, har hver vår tid hvor vi sitter sånn. Det er slitsomt, men desverre en del av det å være prøver.

Råder deg til å begynne å tempe jeg da, også gå til fastlege for å få henvisning til ul. Skjønner at det er stress når du bor så langt unna, men det er alltid verdt turen (synes iallefall jeg)

Ønsker deg masse lykke til. Håper du finenr ut av dette her...

tror ikke jeg kan ha vørt gravid forrige mens... jeg tok g-test og den var negativ..

har tatt g test denne gang også. men var negativ ...

jeg får vel stikke ned på butikken å kjøpe mg et febermål g måle i munnen

(selv om hun legen sa jeg MÅTTE tempe analt..ingenting aent var gyldig..eh...) hehe

mja....så får vi se hvordan d går..xxxx krysser fingrene for at d er våres tur snart da =)

tusen takk..og lykke til deg også=)

Heisann.

Bor i Tromsø og ville bare fortelle at du kan bestille time direkte hos gynekolog. Jeg ringte til Fareth her i byen og fikk komme uten henvisning fra lege. Fareth er kjemepeflink, anbefales absolutt.

Så om du ikke vil tilbake til fastlegen kan du heller ringe gynekologen.

Mvh

ok..tusen takk dere=)

men altså, kan jeg bare gå til en gynekolog og si, jeg vil ha undersøkelse og jeg vil ha pergo?? så glaner di inni der og finner ut om jeg skal få pergo eller ikke??=P

og du i tromsø: d er 2 timer til tromsø herifra da...du vet ikke om noe litt nærmere finnsnes?? eller må jg t tromsø liksom???

Annonse

er den legen på sykehuset?

eller er det privat?

vet dere om det er dyrere når man ikke har henvisning?

jeg har fått henvisning til hammerfest, men gruer meg så sinnsykt,liker ingen av gynekologene der.

så jeg vill heller til tromsø

hmm....

fastlegen jeg har i stavanger(har ikke "sagt opp" han ennå) er gynekolog også...

kan jeg ringe dit, og bestille time til neste gang jeg er i stavanger, og få han til å skrive ut pergo til meg??

tenker...siden den legen har kjent meg hele livet mitt, og vet alt om meg...istedenfor en dum drittlege her som ikke hører et ord på hva jeg sier...

(har en dårlig erfaring fra da jeg hadde bihulebetennelse, og hu lege dama kakka meg i pannen og ba meg om å gå tilbake til skolen, da jeg absolutt ikke var syk...eeeeh,... har bihulebetennelse hver vinter, og kjenner tydelig når jeg har d.)

så, hvis fastlegen din er gynekolog, så kan han skrive ut pergo???

Jeg har ogsaa en litt kjip fastlege. saa jeg bestilte time privat hos gynekolog. jo, det koster 850kr, men siden fastlegen ikke vil henvise saa syns jeg det var det verdt. kredittkort er greit aa ha...haaper det ordner seg med deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...