Gå til innhold

Cystisk hygrom

Stompa+1

Anbefalte innlegg

Har akkurat vært på sykehuset å fått påvist at min baby på 12 uker har cystisk hygrom i hodet, nakken, ryggen og magen. I hovedtrekk sa legen at dette er uforenelig med liv og at uansett hva jeg bestemte meg for var risikoen veldig stor for at jeg ville miste barnet i løpet av graviditeten. Han anbefalte meg også å få tatt morkakeprøve for å se hva som kunne være årsaken til dette mht evtl neste barn, så nå venter jeg på time til det samt utskrapning denne uken også. Noen som har vært gjennom det samme som kan fortelle meg om man fant noen årsak til dette? Er dette det samme som Turners sykdom? Har en jente på snart 4 år fra før av og mistet et barn 9 uker på vei i MA i fjor høst. Synes det er helt forferdelig å skulle ta livet av et barn som per nå har hjerteslag, ellers ingen synlige avvik eller hjertefeil.

Fortsetter under...

Huff så grusomt, har desverre ingen erfaring med denne lidelesn, avbrøt selv ett svangerskap i sommer pga alvorlig kromosonfeil (27uke)

Om det skulle være kromoson feil som er skyld i dette, kommer de også til å ta prøver av deg og faren for å se om dere evt er bærer av en slike "defekt" det kan man godt være selv om man har fått friske barn før. Men som regel er sånne tilfeller, helt tilfeldige, men likevel veldig tøffe å gjenomgå.

Mistet selv i 15.uke og slet veldig etterpå, hadde tross alt mistet babyen min, men alle sa godt det skjedde så tidlig...

Foe meg var det ikke bra i det heletatt, og jeg taklet bedre å avbryte i 27 uke, da jeg hadde "lov" til å være lei meg, fikk blomster og trøst.

Dette er grusomt for deg, og du har lov tilå være lei deg og sørge.

Lykke til videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...