mor til to i januar Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 Begynner på X tror jeg? får man den på apoteket?
~Simelisa & Marina~ Skrevet 26. februar 2007 #2 Skrevet 26. februar 2007 Heisann... Er det ikke lanolinsalven du tenker på??? Den er gul og veldig seig...hjelper mot såre vorter og hjelper til å opprettholde fuktigheten... MVH
mor til to i januar Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. februar 2007 kan godt hende. får man den på apoteket?
Snuppelura70 Skrevet 26. februar 2007 #4 Skrevet 26. februar 2007 Ja, den får du på apoteket. Liten, lilla tube, og koster selvføgelig "skjorta", men den er bra! Nest best etter albueskjell spør du meg :-)
tinemor83 Skrevet 26. februar 2007 #5 Skrevet 26. februar 2007 Er en som heter Unguentum også.. det er den de bruker på sykehuset og funket kjempefint for meg forrige gang. Ikke er den så dyr heller.
Hippopotamu$ Skrevet 26. februar 2007 #6 Skrevet 26. februar 2007 Det er iallfall en som heter Purelan. Begynner ikke akkurat på X men...
berga Skrevet 26. februar 2007 #7 Skrevet 26. februar 2007 jeg brukte purelan, synes den var veldig effektiv. Har den alltid i hus fordi den kan også brukes på såre bleieromper og dersom man har munnsår. koster rundt 70-80kr for en stor tube. Trengte ikke så mye til brystvortene, men den har blidt mye brukt til sår barnerompe. når gutten vår har hatt sår rompe, dvs mer enn bare rød, så smører vi et tynt lag med den og har sink på, så er det bra neste dag. Kjempe effektivt!
Gjest Skrevet 26. februar 2007 #8 Skrevet 26. februar 2007 Den lanolinsalven (gul liten tube) er super på såre lepper også Kjøpte den på Barnas Hus, 40 kr eller noe hvis jeg ikke husker helt feil
FannyFanny Skrevet 26. februar 2007 #9 Skrevet 26. februar 2007 Hei, jeg brukte også Purelan fra Medela, den gule tuben. Veldig greit, for ikke farlig for babyen å få i munnen, så trenger ikke rengjøre brystvorten så mye før amming. Og, som flere ganske riktig sier her; kan den brukes til så mangt, jeg har brukt den til såre lepper også.
Pinguuu Skrevet 26. februar 2007 #10 Skrevet 26. februar 2007 Jeg har en så gul tube og den heter bare brystvorte krem.
*Mi tesorito* Skrevet 26. februar 2007 #11 Skrevet 26. februar 2007 LANACARE heter den jeg fant på apoteket.. Noen som har prøvd den? Lurer på om det er den samme som blir nevnt litt over her, veldig seig, lanolinsalve på gul tube.. Husker ikke hvor mye jeg gav for den?
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 26. februar 2007 #12 Skrevet 26. februar 2007 Unguentum Merch heter de bruker på føden her. Den selges på apoteket, og egner seg flott som lindring på såre brystvorter, eksem, tørre lipper, kuldekrem osv. Uendelig anvennelig:) Og det kommer godt med at den kan brukes til masse- for tuben er STOR!
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 27. februar 2007 #13 Skrevet 27. februar 2007 Avant har vel også en sånn krem. Lurer på om ikke det var med en prøvepakke på det i apotekpakken? Selv bruker jeg purelan. Den har jeg sett både på barnas hus og på apoteket. Seig og klissete, men veldig effektiv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå