Gå til innhold

Dette med foreldrepenger..??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde det skulle være så lett jeg.. men skjønner ikke så mye!

Skal ha full persmisjon med full lønn og far skal ta ut sine 6 uker. Han er selvstendig næringsdrivende og har ganske fleksibel arb.tid så trenger ikke mer.

Kan vi ta uker sammen da? Eller må han ha sine mens jeg har ferie evt når jeg skal ut i jobb igjen?

Og hvordan er det med ferie..? Jeg jobber i en turnus der jeg med litt triksing kan få mine 4 uker + 1 dags ferie til å bli 9 uker sammenhengende fri.. Men det går vel ikke nå?

Har tenkt å ha ferien i juli i allefall, så da blir det 4 uker da? også kan far kanskje ha 4 fedrekvoteuker da? Eller? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke sikker på hvordan det er når man er selvstendig næringsdrivende.Men slik det er oss meg så må jeg ha feri eller noe for at far skal få være hjemme sammens med meg og babyen.Hvis ikke jeg har det så trekker de det fra "lønna".

Det med feri vet jeg ikke så mye om.Har ikke fast arbeid jeg så jeg skal ikke ha noe feri i går,tar ut pengene sistedefor.

Men vis du snakker med nav så vetde mer om det enn hva jeg gjør.

Skrevet

vet ikke hvordan det er med selvstendig næringsdrivende, men på trygdekontoret sa de at dette med ferie osv hadde blitt mer fleksibelt.

Tror man vanligvis skal kunne ta ut uker samtidig hvis man ønsker det.

Var sånn jeg forstod det ialle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...