Gå til innhold

Islandske jentenavn som fungerer i Norge......hjelp!

Anbefalte innlegg

Takk for dette, dette er allt fine navn. Problemet vaart er at vi har vurdert mange navn og jeg og mannen blir ikke enige om annet enn Katla. Vi har alltid syntes det har vært et vakkert navn........Vi har veldig lyst og gi jenta vaar navnet:

Katla Mist

Tror du det fungerer i Norge?

Bare 2 dager igjen til termin saa vi maa forte oss og bestemme oss da vi helst vil ha navnet klart naar hun er födt........

Fortsetter under...

Hva med å bruke Katla som mellomnavn? (Jeg tenker også automatisk på dragen i Brødrene Løvehjerte, som en annen over ) Jeg syns Bjørk er et fint navn, det fungerer jo både i Norge og på Island. Ellers har jeg likt Saga best av de forslagene som har kommet over her.

Er ikke noe problem for oss nordmenn og si Katla Mist - er vel mer at det liksom ikke er noe navn - er helt ukjent for folk flest vil jeg tro. Personlig tenker jeg Katta Miss og Postman Pat med en gang. Tror nok datteren din vil bli bedt både 2 og 3 ganger om å gjenta navnet sitt dersom noen spør - folk vil tro de hørte feil. Men når det er sagt er jo Katla ikke helt ulikt Katta, som ofte er kallenavn for Katrine - så tror det er lettere å venne seg til enn Mist.

Annonse

• 8 år senere...

Kjenner ikke så godt til islandske navn, men vet om ei islandsk jente som heter Magnea. Det synes jeg er fint :)

Anonymous poster hash: 0e554...ab8

Kom på ei til: Hafdis :)

Anonymous poster hash: 0e554...ab8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...