Gå til innhold

Liggedager etter KS?

Anbefalte innlegg

Er 36+1 og det ser ut til at babyen ligger med rompa ned etter flere uker i hodeleie. *sukk* Skal inn på UL om en uke, og vil gjerne ha tenkt gjennom det ene og andre i tilfelle babyen ikke har snudd seg tilbake...

En av mine bekymringer med KS er hvor lenge en må bli på sykehuset. Jeg vil hjem så fort jeg kan, men har hørt at man må bli minst 5 døgn etter KS, stemmer det? Får man ene- eller dobbeltrom etter KS?

Skal på AHUS.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8399287-liggedager-etter-ks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann

Hvor lenge du blir liggende er helt individuelt fra person til person og fra sykehus til sykehus, men den "normale" liggetiden ved KS er 3-5 dager. Jeg selv har aldri ligget mer enn 4 dager, da jeg har følt meg frisk nok til å reise hjem da. Dette blir mitt tredje KS.

Lykke til:-)

Hei

Jeg skal på Ahus.

Hadde hastesnitt der forrige gang og dro hjem etter 4 dager. Håper å dra tidligere denne gangen men tror nok 4 dager er lurt egentlig selv om jeg hatet å være der.

2-roms må man regne med på Ahus desverre..blæææ, men slipper nok 4-mannsrom som de fødende får.

Jeg hadde enerom sist men var da også utrolig dårlig og syk, men kan hende du er heldig:) Hvis man blir to på rommet har som regel den andre også tatt ks.

Hei - jeg tror det er litt opp til deg ogsaa hvor lenge du vi ligge der. Men noen sykehus vil kanskje ikke la deg dra hjem tidlig. Det er sikkert noe du kan spoerre sykehuset om. Jeg hadde KS (ikke planlagt) paa en onsdag kveld (ca 21:00) og jeg var hjemme tidlig paa ettermiddagen paa loerdag. Jeg fikk velge om jeg ville dra hjem eller vaere der en dag til. Laa ikke paa sykehus mye lengre enn de som hadde vanlig foedsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...