Mamma`N Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 jeg må bare få det ut jeg altså... Jeg er førstegangsfødende og har veninner som har fått barn og noen som skal ha(flergangsfødende)en ting jeg er meget lei av er å få "råd"om alt hele tiden. føler det nesten er å prøve å bestemme hvordan jeg skal gjøre ting... alt fra: sparkebukser med eller uten fot, voksipose eller ikke, familierom er for de som ikke tørr være alene, ja...osv osv...you name it og får man epidural er man jaggu ikke kvinne nok til å takle en fødsel... hva er det for noe da...alle har da for F ikke like fødsler selv om noen har lettere. jeg tørr ikke vise eller si hva jeg har kjøpt til min lille i frykt for å få høre at; nei det ville ikke jeg ha gjort for med min har jeg gjort det og det.... til dere rådende veninner....vær så snill og slapp av litt a...la oss få følelsen av og finne ut litt på egen hånd....og ja seff skjønner jeg at det er godt ment men jeg er faktisk en voksen dame som spør om råd om jeg trenger det..og seff tar jeg også imot...men ikke hele tiden og når det gjelder alt...
trulte-->termin+2 Skrevet 26. februar 2007 #3 Skrevet 26. februar 2007 den der støtter jeg 220%!! å alle er forskjellige...ingen er profesjonelle med en unge fra før heller...å utforsking er jo litt av morroa!=)
Hanne-mor Skrevet 26. februar 2007 #4 Skrevet 26. februar 2007 Er sååå enig med deg! Godt å høre noen som kan sette ord på det!! Føler det samme selv, alle vet så godt ALT, og det som du sier er liksom ikke så mye verdt, siden du ikke har vært gjennom det. Kan vi ikke få glede oss over hvert spark uten å høre, ja, d har jeg kjent selv (som om da blir det ikke så spesielt liksom, fordi andre har opplevd det samme de???) JEG synes det er spesielt at MIN baby sparker i MIN mage!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #5 Skrevet 26. februar 2007 Ja, bare fordi de har barn selv betyr det ikke at de er verdensmestre! Verken i å føde eller å oppdra barn... Virker som at mange mener de er eksperter på det meste. Men det som er en fordel for noen oppleves som en ulempe av andre. f.eks En venninne anbefalte voksipose på det sterkeste. Det var jeg bare nødt til å kjøpe. En annen venninne sa at det hadde hun aldri brukt... Hun klarte seg fint med lammeskinn og dyne... Så det er jo opp til hver enkelt hvordan man vil gjøre det... Man må jo få prøve seg frem litt... Men må legge til at enkelte råd er utrolig kjekke å få da! Og de fleste mener det nok bare vel :-) Epidural-kommentaren kunne de spart seg for...
veronica<3 Skrevet 26. februar 2007 #6 Skrevet 26. februar 2007 Alle er eksperter på eget barn... Du vet best hva som passer best for dere. De vet hva som passer for dem.. Jeg har sittet og følt på samme måte som deg, flere ganger. Du vet åssen du vil takle DIN fødsel, når den kommer. Og du må gjøre ting, slik det er riktig for deg:) Lykke til:)
Mamma`N Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. februar 2007 godt det er flere her..var litt redd for å får "høre det" hehe det er slik at jeg er redd for å bli vurdert opp og ned når ungen kommer. har jeg for mye eller for lite klær på lillegutt...vil veninner snakke om dette osv osv... og vi som aldri har vært på en fødsel før må vel få lov til å glede oss til det.. for jeg har nemlig sagt at eg gleder meg noe helt vanvittig..da får jeg til svar; ja du vet F ikke hva du snakker om... hvem gleder seg til smerte liksom... nei huff...er så lei så lei....kan ikke dere bedrevitere holde munn noen ganger...dere var selv førstegangsfødende en gang dere også
Mamma`N Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. februar 2007 og en ting til når jeg først er i gang.... hvorfor må alle gi meg opplysninger om hvor mye de revnet og hvor mye de måtte sy når jeg ikke ber om disse oplysningene... trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at smerte er til stede når et menneske skal ut..... puh..i natt får jeg sove godt tror jeg
goldielocks Skrevet 26. februar 2007 #9 Skrevet 26. februar 2007 jeg får også info fra en jeg kjenner som plutslig forteller om hvor jævlig det var for henne og at hvor dum folk er her inne på Bim. jeg var i uke 13 tror jeg og hun snakket om kynnere, (er i uke 28 nå) de hadde jeg ikke hørt om ennå, jeg er jo skotsk, og har det som unskyldning at jeg ikke kan hele ord boken på norsk! og har ikke barn fra før, så jeg spurte hva kynnere var, 5 min etter det så sier hun til en annen at "de folka som skriver inn på Bim vet ikke hva kynnere er en gang!" jeg kjenner ikke henne godt men godt nok til å forstå at hun er en veldig negative drama queen! en annen gang jeg var på sammen komst da hun var der så snakket jeg med en vennine om at jeg var litt redd for å revne under fødsel, og da passet hun på at jeg hørte mens hun snakket med en annen høyt om at de fleste revner og det er jævlig vondt osv! herre gud! etter så har jeg hørt at hun hadde keisersnitt! så nå vet jeg at det er bare bullshit å høre fra henne! da fikk jeg blåst ut litt jeg også hehe :OD
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå