Gå til innhold

på tide å melde seg inn her.....(langt)

Gjest

Anbefalte innlegg

Sliter litt med å holde meg positiv i dag. Var på kontroll på sykehuset i dag, og legen svartmalte sv.skapet skikkelig. Jeg trengte et slag i trynet, men er vanskelig å være alene hjemme med tankene sine.

I begynnelsen av januar, åpnet det seg skikkelig, jeg satt rolig på en stol på jobben, da det kjentes ut som jeg fikk mensen ( du vet sånn som når man var 14, og det kom som et plask). Kom meg på do, fikk tak i bind og ren bukse. Jeg rakk akkurat å ringe legen min, og få time da det åpna seg igjen og jeg hadde blod til knærne. Ble skikkelig redd.

Var på gyn. senere på dagen og fikk beskjed om at jeg hadde en blodansamling, som bare måtte blø ut. At det sansynligvis kom av at morkaka lå langt ned. Sykemeldt 1 uke, kom tilbake om 2. Dum som jeg var begynte jeg jo selvfølgelig å jobbe igjen etter 1 uke og trodde atl skulle bli bra.

På2 kontroll var blodansamlingen blitt større, og ble anbefalt 100% sykemelding i en mnd. 0 fysik arbeid, 0 annstrengelser, 0 stress, 0 sex. Pruta sevfølgelig til meg en 50% sykemelding. (dum som et brød)

på 18 ukers ul måtte jeg pent be om 100% sykemelding. Hadde masse kynnere og blødde fortsatt endel. Klarte ikke gjøre noe på kveldstid, lå bare på sofaen, med mage smerter. kramper hvor det kjennes ut som noen stikker en kniv i magen min.

På kontroll i dag 21+4, fikk jeg beskjed om at det er hinner fra morkaka som har løsna, og at jeg ikke kan regne med å gå til termin. Fikk beskjed om å tenke på å bli lagt inn fra uke 24, slik at de skal kunne redde barnet mitt, hvis det bestemmer seg for å komme.

Her gikk jeg og trodde jeg var bedre, blødde ikke i går, og tenkte kanskje jeg kan være aktiv sykemeldt. Med de klare beskjedene jeg fikk var det ikke vits i å spørre.

Fortsetter under...

Stakkars deg! Blødninger er alle gravides store skrekk og må være helt forferdelig å ha.

Jeg har selv fått et fortidlig født barn og ble innlagt i uke 25. Babyen ble født i uke 28. Anbefaler deg å legge deg inn om du kan for der blir ihvertfall du og babyen fulgt med 24 timer i døgnet. Det er skrekkelig kjedelig men verdt det.

Lykke til:-)

huff.. høres ikke gøy ut.. men du er i allefall klar over at du mest sannsynlig vil ha en prematur fødsel.. og det øker jo sjansene for barnet ditt betraktelig (modningsprøyte, du blir liggende i ro og holdt øye med, slik at du ikke får gjort noe "feil").. lykke til.. håper ting blir bedre/lysere i ukene fremover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...