mamma til yalisa Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 Tirsdag 20.02.07 gikk vannet, og jeg var sikker på at nå var det igang. Men ble ikke slik. Skjedde ikke noe mer, så torsdag 22.02.07 fikk jeg time til å bli satt igang. Ble sjekket vet innkomst, og vare ikke så veldig moden. Fikk derfor modnings gel i håp om at det skulle hjelpe. Sykepleierene sa det kunne ta tid, og at jeg kanskje måtte ha 3 omganger med 1 døgn mellom hver. Ble derfor ganske motløs med tanke på å holde på i flere dager. Lå til registrering en time, så fikk vi gå litt rundt. Kjente ikke annet en de vanlige murringene, så jeg sendte samboer hjem for å sove. Han hadde jobbet natten, og var helt gåen stakkars. Regnet med at jeg også ville bli sendt hjem etter neste registrering kl 15.00. Men når jeg lå der begynte endelig sammentrekningene gitt. Turde ikke tro det, for var ikke direkte vondt. Men sykepleier sa at jeg nok kunne holde meg på sykehuset siden jeg har født før osv. Kan gå kjapt da. Så vet 17.30 tiden ringte jeg samboer at nå kunne han våkne og holde meg med selskap. Begynte da å få litt vondt. Og klokken 18.00 skrev jeg melding at nå måtte han komme, for nå var det vondt!!!!! Han var like utenfor heldigvis. Fikk klyster og det var deilig, men veene kom i ett sett. Var ikke lett å holde seg i ro på toalettet. Dusjet etterpå, men klarte såvidt å stå. Tilkalte jordmor, og sa at dette kom litt for ofte, og var skikkelig vondt. Fikk da fødestue, og hun tok tak i anestesi lege for å sette epidural. Jeg ba om det, for var så innmari vondt. Han fikk satt alt klart, men så ble han selvfølgelig tilkalt til krise et annet sted. Fikk lystgass i mellomtiden. Tok ikke lange tiden før jeg følte for å presse. Jordmor sjekket da, og jeg hadde 7 cm åpning. Hun tok vannet, og det fosset ut masse. Hun mente det var presset jeg følte, men like etterpå følte jeg at jeg fortsatt måtte presse. Måtte virkelig streve for å holde igjen. Jordmor sa da at jeg fikk presse så skulle hun skyve kanten tilbake. Som sagt så gjort. På 2 press var Isabell ute, og all smerte glemt. Da var klokken 20.24. Anestesi legen tittet inn i samme øyeblikk for å gi meg epidural, men det var jo for sent he he. Isabell er en rolig og nydelig jente. Desverre har hun gulsot, og vi får derfor ikke komme hjem enda. Hun ble lagt inn på intensiven for spedbarn fredag kveld. Ble da liggende i dobbel lys. Dette hjalp ikke, så lørdag bestemte de at hun enten måtte skifte blod, eller få medesin. Ble medesin i første omgang. Den hjalp, og hun slapp ut på perm til meg om dagen. Men de tar blodprøver i ett sett, og hun må ligge der på natten. Nå går prøvene opp igjen, så er spent på om hun må behandles igjen. Får vite det sent i kveld. Håper på bedring selvfølgelig, slik at vi kan hjem til storesøster. Men til alle dere som skal føde på Ullevål. Her er det topp :-) Kjempe koselige mennesker som jobber her, og hotellet er alle tiders. God mat i kafeen og i det hele tatt. Jeg har ikke noe å klage på her. Og selv om jeg synes veene var grusome, så gikk jo alt veldig fort og greit. Glemte alt i det sekund hun kom ut. Etter det kunne de gjøre hva de ville med meg he he. Revnet heldigvis ikke stort. 2 sting var alt. Så lykke til alle sammen. Er et under som venter :-)
Krølle79 Skrevet 26. februar 2007 #4 Skrevet 26. februar 2007 nå har jeg gåsehud på armene!! Grattis så mye!!!
MissAntrop Skrevet 26. februar 2007 #5 Skrevet 26. februar 2007 Gratulerer så masse! Herlig å lese en fødselshistoria uten for mye dramatikk og som endte bra! Kos dere sammen
kfitjar Skrevet 26. februar 2007 #6 Skrevet 26. februar 2007 Gratulerer så mye! Håper dere får komme hjem snart!
Hanne-mor Skrevet 26. februar 2007 #7 Skrevet 26. februar 2007 Å så kjempekosli å lese Gratulerer så mye, og kos dere! Håper dere kan dra hjem til storesøster snart da
Krølle med ny bølle Skrevet 26. februar 2007 #9 Skrevet 26. februar 2007 Gratulerer så mye med den lille! Godt å høre at alt gikk så fint.Håper hun blir kjapt kvitt gulsoten, og dere finner roen hjemme. Selv har jeg 7 dager igjen til termin nå...spennende
misyme Skrevet 26. februar 2007 #10 Skrevet 26. februar 2007 Gratulerer saa mye, haaper alt fortsetter aa gaa bra med tulla, at hun blir fort kvitt gulsotten og at dere kan fortsette aa kose dere sammen. Flott aa lese hvordan alt skjedde ..
missamor proud parent.:) Skrevet 26. februar 2007 #11 Skrevet 26. februar 2007 Ååå Grtauerer så mye med jenta..fikk tårer i øynene jeg nå..)hehe
m@rie82 Skrevet 26. februar 2007 #12 Skrevet 26. februar 2007 å så flott fødselshistorie!! gratulerer kjempemasse med jenten!! hååper hun snart blir bedre og at dere snart får reise hjem til resten av famlien. masse lykke til videre nå, kos dere masse!!
Endelig ny spire i magen Skrevet 26. februar 2007 #13 Skrevet 26. februar 2007 Åhhh så bra at alt gikk bra... sitter her med tårer i øynene... Gleder meg til å hilse på mitt lille nurk snart også, terminen var i går.... Gratulerer så masse, gleder meg til få hilse på lile Isabell, flott navn! Klem
candymams Skrevet 26. februar 2007 #14 Skrevet 26. februar 2007 gratulerer så mye med lille isabell, håper dere snart kan dra hjem og være familie sammen med storesøster :-)
Saga-to gulljenter+en spire Skrevet 26. februar 2007 #15 Skrevet 26. februar 2007 Gratulerer med jenta og lykke til =) Kos dere masse Fint navnevalg forresten =) Det samme heter jenta i magen min
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 26. februar 2007 #16 Skrevet 26. februar 2007 Gratulera med jenta di! Bra å høyra at det gjekk greit.
småen og smulan Skrevet 26. februar 2007 #17 Skrevet 26. februar 2007 Gratulerer så mye. Gleder meg veldig til det blir min tur. Termin i morgen, men det behøver jo ikke å bety noe... Kos dere masse, alle fire!
Skallmann Skrevet 26. februar 2007 #18 Skrevet 26. februar 2007 Gratulerer så masse med din lille pike. Nydelig navn. Takk for du ville dele fødselshistorien. Så bra fødselen gikk så greit. Håper du tar med deg Isabell neste gang vi skal på treff evnt sender bilder på mail. Håper dere kommer fort hjem til storesøster (som sikkert er veldig stolt over å ha blitt storesøster)
gosnut Skrevet 26. februar 2007 #19 Skrevet 26. februar 2007 Gratulerer så mye med jenten din!! Takk for fin historie : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå