Gå til innhold

Beate... navnet altså... stygt/fint?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aldri før tenkt på dette navnet som noe alternativt, men det slo liksom ned i meg for et par dager siden. Setter pris på alle ærlige kommentarer:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) jeg syns ikke Beate er et stygt navn... Det er jo et typisk 70/ 80 talls navn, ikke så mange om kaller barna sine for Beate nå om dagen... alle skal jo hete Thea, Leah, Emma osv... Så jeg syns det er et fint navnvalg...:)

Skrevet

Jeg liker det! Det er flott med et navnevalg som ikke er et av disse motenavnene synes jeg.

Skrevet

jeg synes også at Beate er ett fint navn..

Skrevet

Jeg heter Beate. Har opplevd gjennom oppveksten at det var veldig få andre som het det. bærte ikke navnet med stolthet, men har aldri blitt mobbet eller fått noen stygge kommentarer.. 'Beate Alexsandra ble jeg døypt.. Har alltis syntes at mellomnavnet gjorde piffen likom.. Thea og alle disse poppis navnet passer ikke så godt til voksne føler jeg. mens feks beate passer både til barn og voksen..

Skrevet

Heia Beate! Kjempefint navn!

Skrevet

Jeg vokste opp i en litt harry småby og der var det mange som het beate.... dårlig tegn.

liker det ikke noe særlig.

Skrevet

liker ikke navnet Beate,for mange dårlige jenter/kvinner som heter det som jeg ikke liker.

Skrevet

syns ikke beate er noe fint.. småharry igrunn.. men min mening det da:) smaken er som baken!

Skrevet

Hei HI!!

Er selv døpt med navnet Beate og må få kaste meg på bølgen over de som synes det er fint.

Det er ikke MANGE av oss, og navnet har ikke gitt meg noen form for skavanker i form av mobbing eller lignende - det var vel heller fregnene som var skyld til det lille jeg fikk av spydige komentarer.. Men nå skal det sies at heller ikke det har gitt meg varige mén..

Godt navnevalg spør du meg!! ;o)

Skrevet

Personlig liker jeg navnet ikke.. og ville aldri kalt mitt barn det.

Skrevet

Bærer også navnet beate....Stine Beate, har aldri synes beate har vært noe fint, og har blitt kaldt bare stine i 25 år.

Skrevet

Beate. Hvorfor ikke? Bedre en alle motenavnene ihvertfall;)

Skrevet

verken eller synes jeg da... er vel ikke så mange som kalles det nå om dagen, og det er jo positivt!

Skrevet

Dersom du synes navnet er fint er det vel det som teller? Ikke hva alle andre synes? Smaken er heldigvis forskjellig! Fordelen ved navnet er jo at det nok ikke er mange småbarn og nyfødte som heter det for tiden. Jeg kjenner flere som heter Beate (de fleste født på 60- og 70-tallet), og alle er veldig hyggelige "Beater". Jeg har selv et navn som jeg for det meste var alene om blandt mine jevnaldrende. Det plaget meg aldri, selv om det var et typisk gammel tante/bestemor-navn. Nå har "mitt" navn faktisk blitt litt populært igjen i løpet av de 10 siste årene. Velg det du synes er fint så lenge det ikke er et navn som kan bli problematisk for barnet ditt!

Skrevet

Nøyaktig hva jeg tenkte også. Altfor mange usympatiske jenter i oppveksten som het Beate ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...