Gå til innhold

Juli: Prater de mye?

Anbefalte innlegg

Snuppa her skravler som en foss uten stopp hele dagen! Mye "babling", men vi skjønner mange ord og. Andre skjønner ofte ikke bæret he,he

På hs fikk hun skryt for å være veldig flink, men fremmede ofte blir overrasket fordi hun ikke svarer på spm om ting som hva hun heter og hvor gammel hun er osv. Er det vanlig at de kan det nå? (kan muligens også komme av at folk ofte tror hun er en del eldre enn hun er , 2 - 2 1/2 år).

Prater deres små mye nå?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8397181-juli-prater-de-mye/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joa....Vegard skravler han...men gud veit hva han sier.....Jeg skjønner noe (om det er reine ord eller om det er at jeg VIL skjønne det vites ikke).....han sier garantert itte navnet sitt eller alder..

Knapt så Haakon svarer da folk spør om det...mulig det er fordi jeg som hysterisk mor har sagt at han IKKE får prate med fremmede...langt mindre si navnet sitt eller hvor han bor til fremmede...(hysterisk ja)

Isak skravler også hele tiden, som sin mor hehe... Han skjønner utrolig mye og det kommer nye ord fra han nesten hver dag. Han har lært seg navnet på lillesøster, men kan ikke si sitt eget navn eller hvor gammel han er. Han teller helt til fem, men aner ikke hva han gjør hehe og skjønner ikke hvorfor rekkefølgen er som den er. I barnehagen kan han alle bevegelsene til sangene der, og synger gladlig med, men uttalelsen er det så som så med - vi forstår nok best, vi mødre :o)

Ja her også skravler gutten som en foss hele tiden, he he:-). Sier navnet på folk i familien/venner, setter sammen enkelte ord som f. eks "vov vov gå tur", "isse der" og enkelte andre ting. Kan mange ord nå og sier ja og nei på det han vil. Sier hva han vil ha av f. eks mat når vi spør. Det er rart for det er utrolig hva de får med seg når du ikke trodde de fikk det med seg.

Mange sier han er kjempeflink å snakke, og jeg som mor blir så klart kjempestolt:-)

Skravler i ett ho her også ;o) men det er nok bare vi i familien som skjønner hva det meste betyr.....

Sier ifra når hun har bærsja & tissa i bleia da...... og mek når hun vil ha melk ;o) Ellers sier hun pøsse ( vi tror det betyr pølse) når hun vil ha mat ;o)hihi....pølseunge det der ja ;o)

Når vi skal til barnehagen , sier hun til bana....(til barna.)

... skrævla går i ett.....og hun er såå fornøyd når vi skjønner henne :o)

skikkelig hærlig alder nå assa ;o)

Annonse

Joda han skravler og skravler, men det er ikke så mye mening i det som kommer enda. Han er fæl til å forklare hva som skjedde hver gang han slår seg eller detter. I går når pappaen lå og sov sa han "pappa nanna" som da betyr pappa natta. Det er så morsomt når de begynner å forstå og prate :)

• 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...