Gå til innhold

Når forteller man sjefen at man er gravid?


Skurvelurven

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skal prøve å vente til 12 uker,men tror det blir vanskelig å skjule det så lenge. Er i uke 8 nå og magen er ikke som den var, for å si det sånn.... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fortalte det i uke 7.

Har veldig god tone med sjefen, og magen vokser jo så synes det var vanskelig å ikke si noe.

 

Er nå 8 uker på vei, og synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker ikke noe galt:) men jeg har UL i uke 11, og velger å vente til etter det- dersom alt er OK da. Jeg orker ikke mange (og for meg tunge) samtaler med jobben om et evt mislykket svangerskap. Skulle ikke alt være bra der inne med den lille- har jeg heldigvis mye og nær slekt som er god å støtte seg til. Så jeg holder munn i ca 3 uker til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å fortelle det når jeg er ca 12 uker på vei. Hvis jeg blir veldig dårlig el.l. så blir jeg kanskje nødt til å si det litt tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte si det veldig tidlig (uke 7). Var dårlig (kvalm og trøtt) og rimelig hormonell. Orket ikke akuttjobbing, ble kjemperedd av trusler fra klienter og var altfor emosjonell til å klare å være profesjonell i noen av de verste sakene.

Fikk 50 % sykemelding av legen, men jobben klarte ikke å tilrettelegge og jeg er derfor nå ute i 100 % sykemelding til kroppen min har roet seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke fortelle det før hun spør:) hehe...

Eller vente lengst mulig. Min sjef er dessverre av den tåpelig typen... Jeg har ikke faste vakter nemlig, og får hun vite om noen er gravid, så slutter hun å gå de vakter. så for min egen del gjør jeg det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fortalte det i uke 9. da hadde jeg vært kvalm og sett sliten ut en stund, så hun hadde tenkt sitt. men hun var bare hyggelig og grei- og er litt obs på at jeg ikke får alt for stressende oppgaver. vil ikke ha noe spesialbehandling- men er jo ok at hun vet at jeg kan være litt kvalm og dårlig på morgenen, sånn at jeg ikke trenger å være mest akktiv akkurat da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det ganske tidlig, i uke 6/7. Var kvalm, trøtt og uopplagt og ble sykemeldt 50 %, derfor måtte jeg si det så tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte fortelle det tidlig jeg, pga skal ikke løfte tungt.. Ble sykemld på fredagen, foreløpig en mnd, med beskjed til arb.giver om at dem må tilrettelegge jobben.. Noe som ser ut til å bli veldig vanskelig. Så blir nok svangerskapspenger på meg fram til jeg går ut i permisjon i slutten av september.. *usj*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sjef er vel ikke av beste sort (alltid visst akkurat det da, men det går stort sett greit det asså:) I dag ringte jeg å sa at jeg ikke var i form å måtte bli hjemme (samme som i går og helt sikkert i morgen også), og jeg merker at hun blir drit sur. Jeg var syk for noen uker siden også, så hun begynner sikkert å bli lei av at jeg er syk. Har jobbet under samme i sjef i 5 år og er aldri syk, men når man først begynner er hun svært lite samarbeidsvillig.

Sitter å lurer på om jeg skal fortelle det. Da vil hun kanskje forstå hvorfor jeg har vært syk i det siste? Liker ikke at hun skal være sur og grinete fordi hun kanskje tror jeg er lei joben eller noe.. Er i uke 8. hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har rett til å være syk... Selv om du ikke vanligvis er det.

Du kan skaffe deg en sykemelding hvis du trenger det en stund.

 

Men hvis du ikke tror at det har noe å si for deg på jobben at du forteller det, så er jo det greiest da.

 

Jeg fortalte det i uke 6 første gangen, men denne gangen skal jeg vente. Har ny sjef, men vil ikke at det skal komme ut ennå.

Tenkte jeg skulle vente til etter at jeg har vært hos legen om noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...