Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så i en annen tråd her at du spurte om blodsukkeret og følinger, og begynner en ny tråd for de har blitt så lange de andre. :-)

Jeg er gravid med nr 2. Egentlig syns jeg blodsukkeret er mer stabilt denne gang. Selv om jeg til tider har ligget enda lavere enn sist. Denne gang har jeg hatt problemer med å merke at jeg har føling og har flere ganger plutselig målt under 1,5 og slikt på apparatet.

De siste ukene har blodsukkeret begynt å stige litt igjen, men vet ikke om det er pga hvor langt jeg har kommet eller fordi jeg har vært syk. (er aldri syk, men nå har jeg ligget utslått i flere uker, diare, forkjølelse og til slutt bihulebetennelse)

Er i uke 18 nå så det er godt mulig det er derfor også blodsukkeret stiger. Det er helt vanlig at forbrenningen øker i starten og derfor synker blodsukkeret. Dette endrer seg jo hele tiden og i 2 trimester skal det begynne å snu.

I forrige svangerskap jobbet jeg nesten hele tiden noe som også gjorde at jeg nok ikke taklet dette bra nok. Slet ihvertfall med mye følinger hele tiden. (hadde ikke tid til å spise alltid så følingene ble ofte stoppet med litago) Økte dosene på slutten, men blodsukkeret svingte for mye uansett.

Denne gang er jeg vel heller mer stabil og lav. hba1c ligger på rundt 5,4 - 5,6 begge gangene.. (ikke i starten da)

I forrige svangerskap slet jeg veldig med blant annet nattfølinger. Var oppe 1-2 ganger hver eneste natt i hele svangerskapet for å få i meg juce eller spise. (klarer egentlig ikke mat om natta, men noen ganger må man jo..)

Denne gangen har dette også vært roligere. Hittill har jeg fått sovet flere netter i uka faktisk uten følinger. + at siste uka har jeg ikke hatt føling på natta..

Nå er jeg på bedringens vei så det blir spennende å se om følingene kommer tilbake når jeg er ferdig på antibiotikaen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8395786-amy29/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...