Gå til innhold

P-staven Implanon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!bare lurte på om noen av dere har erfaring med denne?????

Spurte legen min om de satte den på legekontoret og det gjorde di.men hun ville ikke anbefale den pga at viss en får blødninger og andre bivirkninger av den og ville fjerne den,var vist det et problem.

De hadde hatt mye problemer med å få den ut og mange hadde blødd mye i armen og noen måtte sendes til kirurgisk for å skjære den ut.

Til og med en gynokolog som hadde satt mange av dem ville ikke anbefale den lenger sa hun.

Dette var dumt siden det var den jeg ville ha etter fødselen :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oktoberjente04 er bare en liten feil,skal skifte nick-skal ha barn 01.mars 07

Skrevet

Jeg har også planer om å få satt inn en P-stav etter fødselen, men begynner å lure litt nå. Dette må vi finne ut mer om

Dytter på denne jeg. :-)

Skrevet

Jeg fikk satt inn ett slikt implantat nov-05 og hadde en del blødninger frem til midten av januar 06, men etter det var jeg i himmelen! Ikke menstrasjon i det hele tatt i løpet av den perioden jeg hadde staven. fjernet den 9 juni da vi bestemte oss for å prøve å bli gravid og 2 juli allerede satt spiren i magen! :o)

Jeg anbefaler den på det varmeste, men har venninner som har hatt konstante blødninger i flere mnd og gitt opp... legen min sa at det kan ta opp til 6 mnd fra du setter det inn til du vet hvordan du vil få det videre fremover..

Når jeg tok den ut gikk jeg til fastlegen min som satt bedøvelse, snittet et ørlite snitt og hentet den ut med pinsett! Han rotet en stund før han fikk den ut, men det gjorde ikke det spor vondt... har ikke hørt om noen som har fått komplikasjoner når de skulle ta den ut før, men det kan selvsagt skje.

har to små arr på armen nå, ett fra da den ble satt inn og ett fra da den ble tatt ut.. (den flyttet litt på seg) Jeg skal i alle fall få satt inn igjen så snart jeg kan! Men den koster litt og viss man reagerer negativt på den så må man bare ta seg råd til å velge noe annet!

Jeg er i alle fall ikke i tvil om hva jeg skal bruke etter fødsel, men kan man få dette rett etter fødsel eller må man vente til man er sluttet å amme eller liknende??

Skrevet

Man kan sette inn P-staven rett etter fødselen,det var det som var så bra med den.Kanskje jeg skal snakke med legen min igjen om å¨få den alikevel.........

Takk :)

Skrevet

Selv takk! Har lest litt på lommelegen, men fant ikke ut om den kunne settes inn med en gang!

man reagerer som oftest på tre ulike måter på staven:

1/3 får vanlig mensen

1/3 får uregelmessig mens

1/3 SLIPPER mens! :-D

Lykke til!!

Skrevet

Heisann. Jeg vil ikke anbefale p-staven. Jeg trodde jeg var kommet til himmelen når jeg fikk satt den inn for jeg mista mensen med en gang. Etter tre mnd så begynte jeg å få blødninger og de varte og varte. Jeg fikk store kviser på halsen og i ansiktet som et resultat av denne og de forsvant ikke før jeg fikk fjernet staven.

Legen klarte ikke å fjærne den for den hadde flyttet seg ganske langt i armen fra der han hadde satt den. Måtte til ul for å finne den. Ble inkalt på kirurgen og til og med der hadde de problemer med å finne den. Endte med tre arr på armen og ett av de ble ganske stort. Staven hadde kapslet seg inn i vevet og satt ganske fast også så det var ganske vont i armen etter på.

Det er noen som har gode erfaringer med denne men min erfaring og jeg har hørt noe andres si er også at IKKE BRUK DEN.

Skrevet

Hei

Jeg jobber på legekontor og vi anbefaler de som vil ha implanon om å prøve p-pillen/minipillen cerezette først i 3 mnd. Fordi disse pillene har akkurat samme virkestoffene som implanon så da får man en liten prøve om hvordan den funker og hvilke bivirkninger man kan få. Dette pga implanon er veldig kostbar og det er litt kjedelig å måtte fjerne den etter en 3 mnd tid pga bivirkninger. Cerazette koster jo som vanlige p-piller og kan brukes mens man ammer. Prøv den først så finner man fort ut om en vil ha implanon eller ikke.

og en ting til: det er ikke noe problem å få implanon fjernet på legekontor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...