Gå til innhold

sterilt vann /saltvannspopler, noen som anbefaler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei damer.

Jeg fødte uten annet enn lattergass sist og det var for vondt, men så er jeg for kylling til å be om epidural pga mulig riestopp og ettervirkninger...

Så jeg lurer på om disse stikkene kan være noe for meg?

Hvor lenge varer smerten, og hvor mye / lenge synes dere som har rpøvd, at de virker.

Har hørt de er vonde, men ikke så mye om hvor mye ;)

Håper på erfaringer!

For nå nærmer det seg..

klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste jeg vet om disse er at de skal være helt jæ.... de som har fått slik sier det kjennes ut som vepsestikk i dobbel forstand.

Men har ikke prøvd selv og ikke tenkt det heller....

Skrevet

Jeg fikk saltvannstikk ved min fødsel. De ble satt under riene, men kjentes godt. Vil si at de var vondere enn fødselen. Ikke hjalp de heller - kjente bare ikke så mye til neste ri før det var på ann igjen. Jormødrene og jordfedrene sa til meg dagen etter at ettersom de er så vonde å ta gir de ikke noe slikt før den fødene selv spør etter dem.

Er ikke til å anbefale.

Skrevet

Oi, høres ikke ut som om dette er greia, allikevel :)

Tenkt at det i det hele tatt er et tilbud hvis det er grisevondt og hjelpen går over med en gang.

Hva skal jeg velge da....

gruble gruble

petedin....?

Skrevet

Nå har ikke jeg født selv enda, men min svigerinne var veldig fornøyd med det, og jeg kommer nok til å be om det jeg og...

Skrevet

jeg ba også om steriltvannsperler sist fødsel,det angret jeg bittert på,var helt forferdelig vond!har ALDRI skreket av smerte før men det gjorde jeg da!åhhh,aldri mer!

ikke hjalp det på smertene(for meg iallefall) heller!

Skrevet

Jeg fikk også det ved forrige fødsel, kommer aldri til¨å be om det igjen.

Det var vondere en hele fødselen.

Men nå er det mange som sier de fungerer veldig bra hvis du har smerter/rier i ryggen , det hadde ikke jeg.

Skrevet

Jeg fikk petidin fordi jeg hadde rå vondt og bare 2cm

(skulle ha epidural-som de ikke rakk-30 på 4-10cm)

Jeg fikk først en sprøyte og den hjalp IKKE noe... Så fikk jeg en til ca 30 min senere og den funka ikke den heller!! I tillegg ble jeg kjempe kvalm!!!

Så jeg skal ikke prøve det heller!!! Tenker å prøve uten noe, men er selv åpen for epidural igjen, hvis de rekker det denne gang da...

Skrevet

Heisann!!

Jeg hadde en veldig lang å hard fødsel første gang, å fikk det meste av bedøvelse. Fikk ikke disse som du spurte om men kan jo si litt om hva jeg fikk å hva jeg synes.

Petidin hadde ingen effekt, å den kan man bli veldig sløv å utafor av.

akupuntur var heller ikke noe for meg. Men lystgass synes jeg var te god hjelp, da hørte jeg liksom at jeg fikk puste ordentlig å det hjalp godt.

Hadde epidural også men fikk den ganske sent så va ikke så lenge den hjalp.

På pressriene fikk jeg varme kluter på det mellom stykket å det var himmelsk, det anbefales på det sterkste. Fort gjort å ikke en masse s

tyr som det va med mye av det andre.

Det va litt om det jeg prøvde i hvertfall.

Skrevet

Hei. Jeg ville bare si at petedin er IKKE å anbefale!! Har ikke prøvd sterilt vann. Petedin gjør deg sløv å trett og ikke minst dødskvalm. Ødela MYE under min første fødsel, mista liksom kontrollen helt.

Skrevet

Jeg fikk også Petidin under min første fødsel og det var pyton. Jeg fikk vrangforestillinger, trodde alle som var inne på fødestua var der for å ta livet av meg. Det verste var at jeg ikke greide å formidle det til mannen min en gang, det virka som om hjernen blei frikobla fra taleevnen. Smertene blei ikke mindre, jeg blei bare fryktelig sløv og redd. Så for meg var ikke Petidin noe godt. Under andre fødselen fikk jeg akupunktur (for mer effektivt riearbeid) og lystgass (hadde lystgass første gangen også, altså) og det var det som skulle til for å få meg over kneika. Om saltvannspapler har jeg hørt at det er j.... vondt å få, men mine venninnner som har brukt det, har vært utrolig fornøyd. Sjøl er jeg så redd at det skal gjøre vondt at jeg ikke er sikker på om jeg vil prøve det. Tror ikke det.

Skrevet

Jeg hadde enorme smerter i ryggen under min fødsel. Fikk massasje og varmeflaske uten at det hjalp noe så veldig og fikk etter hvert satt fire stikk med sterilt vann i ryggen og de intense smertene ble borte. Kjente ikke noe i ryggen etterpå. Ja de var vonde å få satt, men synes det gikk fort over og i mitt tilfelle veldig verdt det. Så jeg kan anbefale det. Vet at de kan settes i magen og om det er der smertene er verst. De ble satt under en rie og mens jeg supte lystgass for harde livet.

Skrevet

Jeg var så dum at jeg sa jatakk til det ved min forrige fødsel, og det skal jeg love at jeg ikke skal ha denne gangen. Var så utrolig vondt!

Mannen min sa jeg ble helt svart i øya og han var redd jeg skulle dra til jordmora=) Men skal jo være ærlig og si at når smerten ga seg, hadde jeg ikke så intense smerter i ryggen heller da, men tror nok jeg heller vil velge de smertene denne gangen!!

Skrevet

Hei

Jeg har prøvd det, og greide ikke gjennomføre alle stikkene. Da hun skulle sette den andre greide jeg ikke mere, hun måtte stoppe. Jeg ble pent nødt til å komme meg igjennom det med lystgassen.

Skrevet

Aldri i verden om jeg vil anbefale disse! Fikk de under min andre fødsel og de var så vonde at jeg holdt på å riste i stykker sengen jeg lå i. Hadde absolutt ingen virkning på meg, annet enn at jeg følte at jeg ble angrepet av en hel bisverm! :(

Tryglet og ba om at de ikke skulle sette alle 4 på meg, men da vendte de det døve øret til! :(

Som sagt så hverken kan eller vil jeg ikke anbefale dette i det hele tatt!

Skrevet

Jeg hadde steriltvannspapler under fødselen med førstemann, og jeg synes ikke de var så vonde å ta. De sved litt, men bare i 5 sekunder, og de tok toppen av riene etterpå.

Jeg hadde faktisk tenkt at dersom riene satt i ryggen denne gangen også, slik som sist, så ville jeg be om vepsestikk. Men nå ble aldri mine rier så vonde denne gangen at det var noe vits med smertestillende, så slapp jo den problemstillingen. Men det de hjalp mest for forrige gang, var vel at de tok vekk litt av det "presset" som satt i ryggen hele tiden mellom riene, som gjorde at jeg aldri fikk slappet helt av.

Men jeg tror nok det er individuelt hvor vonde folk synes de er,da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...