Gå til innhold

Vært hos legen... (Lang)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på 1-kontroll i dag, da legen skulle kjenne på livmor, fant hun ut at jeg har bakovervendt livmor... Hun sa at dette gjorde det vanskelig for henne å kjenne strørrelsen.. Ifølge siste mens, er termin 17.09 dvs, at jeg er 11 uker på vei.. Men når hun kjente på livmor var jeg bare rundt 8 uker... Jeg har uregelmessig mens, men i følge mine egne rekninger er jeg 9 uker... Blir helt forvirra, har hatt småblødninger, kan da det at livmor ikke har vokst

være en MA? Er så skuffa over at jeg ikke fikk vite mer, + at jeg ble satt tilbake.. :( Syyyyte

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann

Jeg har også bakover vendt livmor. Det er visst vanskeligere å kjenne størrelsen. Du kan jo be om en tidligere ultralyd for da får du jo bekreftelse på hvor langt du er på vei. Men det har stemt ganske bra det legen har sagt til meg om terminen min selv om jeg har ment noe annet. Vi får trøste oss med at fødslene går fortere med bakovervendt livmor

Skrevet

Kanskje dumt spørsmål, men hvordan vet/kjenner man at man har bakovervendt livmor??

Skrevet

Har bakovervendt livmor, men var aldri noe problem under forrige sv.skap.

Bommet 1 uke med menstermin, og ble satt tilbake 1 uke på UL.

Hele sv.skapet voks livmor i takt med det som ligger som normalfeltet på sv.sk. skjemaet. . I uke 25 var jeg over normalen.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Men legen sa jo selv at det blei vanskelig for henne å kjenne livmora...åssen kan hun da bruke størrelsen på den som indikator for hvor langt du har kommet?

Jeg er minimum i uke 10 nå, og var hos lege for 4 dager siden. Da kjente han ikke engang livmoren min (det var uttapå magen...var det gu du fikk?), men jeg blei ikke satt noe tilbake pga det. Men har du uregelmessig mens, i tillegg til bakovervendt livmor, så kunne du jo bli henvist til tidlig UL for å vite hvor langt du er på vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...