Gjest Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 Jordmor kunne fortelle meg at flergangsfødende må ut etter 1-2 døgn, mens førstegangsfødende må ut etter 3 døgn. Dette pga innsparinger. Hun anbefalte at vi som syntes det ble lite døgn, kunne søke om å føde på Orkdal. Der kan du få være i 4-5 døgn. -så er det bare 30 min fra byen........ Føler du for en god oppfølging, er nok Orkdal plassen. Selv velger jeg nok St.Olavs likevel, Har barn som venter hjemme også. Men hadde jeg vært en førstgangsfødende, så hadde jeg valgt Orkdal.
Krølle79 Skrevet 26. februar 2007 #2 Skrevet 26. februar 2007 Men kan de sende oss hjem mot vår vilje da? Jeg mener, dersm jeg ligger og strigråter og NEKTER å dra hjem.. hva gjør de da? Bærer meg ut??! ;-p
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 26. februar 2007 #3 Skrevet 26. februar 2007 Jeg vil nok ligge på st. olavs likevel jeg:) Får jo være der om det er noe spesielt som skjer. har jo helsestasjon og jordmor til å få råd hos også når man kommer hjem.
Gjest Skrevet 26. februar 2007 #4 Skrevet 26. februar 2007 Uff.. vel du skal ha bra store problemer dersom de lar deg ligge mer enn det som er "tillatt" De stenger 2 sengeplasser, derfor de må være "slemme"... Jeg tror nok at du er kommet i gang med amminga di når du har vært der 3 døgn. Verre med oss som må dra etter 1-2 døgn!
mamseeeen Skrevet 26. februar 2007 #5 Skrevet 26. februar 2007 huff.. må jeg virkelig hjem etter 1-2døgn? er jo egentlig greit for vil jo hjem til tuppa vi har fra før!! men husker fra 1fødsel så var jeg absolutt ikke i stand/form til å dra hjem etter 1-2døgn! var jo så dårlig og svimmel.... og amminga slet jeg virkelig med! jaja...
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #6 Skrevet 26. februar 2007 Så vidt jeg vet gjelder disse reglene fra 1. mai. 48 timers liggetid for 2. gangs fødende og 72 timer for første gangs. St. Olav skal jo spare så mye... og de kutter derfor ut et par senger på barsel som nevnt tidl. her. Det kommer til å bli et MYE større rush til barsel poli-klinikken og de skal øke bemanningen, men jeg tviler på de klarer å ta imot alle henvendelser i samme omfang som nå. Me allikevel velger jeg nok St. Olav fremfor Orkdal, mest pga hotellet. Og badekar på alle fødestuene
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2007 #7 Skrevet 27. februar 2007 Jeg mener og huske det var 48 timer for 2. gangs og 60 timer for 1. gangs. Usikker på om jeg velger Orkdal eller Soho (St. O. Hosp.). Jeg ser for meg at det er mye mere "stæsj" på Soho, men mer tid og ro på Orkdal. Jeg tror nok det siste vekter mer for min del, samt at jeg da har muligheten til å føde i badekar. Synes det høres ok ut. Har hørt positive erfaringer fra begge plassene, men vet ingen som har vært på begge og kan sammenligne.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2007 #8 Skrevet 27. februar 2007 Du kan nok ikke FØDE i badekar, men du kan være i badekaret frem til fødselen Da må vi karre oss opp i en seng... De har ikke det temp.systemet som skal til for å føde i badekar på Soho. Men å ligge i vannet og duve i forkant skal visst være veldig behagelig.
Krølle79 Skrevet 27. februar 2007 #9 Skrevet 27. februar 2007 Det stemmer at man ikke kan ha vannfødsel ved SoHo, men det kan man på Orkdal...
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #10 Skrevet 1. mars 2007 OY! kan man føde i vann ved Orkdal sykehus!??! Hmmm... skal jeg revurdere mitt valg nå tro...? Hadde bestemt meg for SOHO, men... Bor midt i mellom de to sykehusene, så transportmessig kommer det for det samme. Må inn på deres hjemmeside og lese litt
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 1. mars 2007 #12 Skrevet 1. mars 2007 Nå hører ikke jeg til der oppe i det hele tatt (skal føde i skien) men vil jo tro at hvis det er noen uansett første eller andregangsfødende, som ikke får til amming, så blir man ikke sendt hjem og overlatt til seg selv... Jeg fikk ikke reise hjem før amminga var ok, enda jeg ville fort hjem. De er veldig nøye på det med amming. Og så har det jo litt å si om babyen er firsk og mamman er frisk nok til å reise hjem.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #13 Skrevet 1. mars 2007 Her har jeg fått en annen oppfatning av jordmor. De øker bemanningen ved Ammepoliklinikken for at de med god samvitighet skal skyve mor ut.. og inn til dem på ammepol. dersom det trengs.. Hvis vi begynner å slite, vil vi bli sendt dit etter å ha blitt utskrevet.. Da må vi sørge for time selv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå