unniraa Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 Hei! Har akkurat vært hos kontroll hos lege. Har termin til helgen, og barnet stuper ned i bekkenet. Hos jordmor på torsdag kunne hun måle meg til 35 cm, mens legen og jordmor sammen målte meg til 32 i dag. Har altså sunket med 4 cm på fire dager. Legen ringte sykehuset og jeg fikk ul på onsdag. Fosterets hjertefrekvens var fin, urinen min fin og blodtrykket var også stabilt, men synes det er litt ubehagelig at den har lagt seg så langt ned i bekkenet. Håper i alle fall at det er grunnen, og at ikke fosteret taper seg i vekt. Hva ville dere gjort? Ventet til onsdag, eller skal jeg selv ringe fødeavdelingen og snakke med noen der?
m@rie82 Skrevet 26. februar 2007 #2 Skrevet 26. februar 2007 hei! hadde jeg vært i samme situasjon vet jeg ikke hva jeg ville ha gjort. du har jo vært hos lege og jm, og hørt fosterlyd. hva føler du selv da? føler du at noe er galt? hvordan er fosterbevegelsene, er de de samme? kanskje en tlf til føden ikke er så dumt, men ikke lenge til onsdag heller. ønsker deg uansett lykke til!!
unniraa Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. februar 2007 Takk for svar! Jeg føler meg ganske rolig egentlig, for bevegelsene er som før og jeg har ingen andre plager. Det går jo ganske raskt til onsdag da, men for alt jeg vet kan jo fødselen skje ganske snart! Håper jo det. Er forresten min andre fødsel, så det kan jo tenkes at bekkenbunnen min ikke er like sterk som sist og at fosteret av den grunn faller langt ned.
m@rie82 Skrevet 26. februar 2007 #4 Skrevet 26. februar 2007 jeg venter også nr to nå. og allerede i uke 32 fikk jeg beskjed av jm om at babyen ligger langt nede i bekkenet, noe som ble bekreftet ved ul. er 37+6 i dag og for halvannen uke siden var sf-målet mitt 33,5cm. skal snart på ny kontroll og jm mente at jeg nå ikke ville få så mye større sf-mål... uansett, så lenge du føler at alt er fint og da det ikke er lenge til onsdag heller, så kanskje du bare skal vente og se det an..? håper på fødsel snart da!
unniraa Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. februar 2007 Takk for oppbackende svar! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå