Gå til innhold

hva slags pose skal dere ha i bagen???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Aner ikke selv..Det er i hvert fall ikke nødvendig med saueskinnspose om våren og sommeren. Tror dyne holder lange veien frem til høsten. Men voksipose skal hvist være veldig praktisk det også. Jeg har samme problemet. Noen som vet om man trenger noe mer i vogna? En madrass? Eller kjøper man bare dyne/pute? Og hvilken voksipose skal man ha? Alt er jo så dyrt nytt.....

har tenkt litt mere på dette nå,og er enig i at pose kan bli litt varmt!!så det blir saueskinn å ligge på og dyne og evnt teppe over!lille tassen skal nok ikke frysejeg mener pute er unødvendig (og de fleste anbefaler det ikke)og hvis ikke madrass følger med bagen er saueskinn et godt alternativ..kan også tas ut og brukes inne osv!voksipose venter vi med til høsten!

Har vært litt fram og tilbake med hva jeg skal kjøpe, april er liksom e sånn vanskelig måned for der trenger nødvendigvis ikke være kaldt, men ikke så varmt heller. Jeg kjøpte feks kjøredress men fikk råd fra en venninne om at det ikke trengs, så gikk å byttet den. Har kjøpt simo vogn som hadde madrass med. I tillegg har jeg kjøpt saueskinn av merinoull også bruker jeg dyne evt teppe. Tror nok det er nok :)

Ozgirl78

Jeg har jo aprilbarn fra før, og da brukte vi bare dyne. Og hadde et tyn tullteppe i bunn i tillegg til madrassen på kaldere dager.. men for to år siden var det skrekkelig varmt i april og mai, så saueskinn og voksipose ville jeg kallt tortur... :s Men sånnt vet man jo aldri før man er oppi det...

Finner man ut at man trenger det så er jo butikkene åpne og mannen tilgjengelig etter fødselen og... ;)

Annonse

Ej he kjøpt lammeskinn på babycomfort- 249kr..Faktisk den billigaste ej he funne... Åsso he ej kjøpt dun-dyne som ej skal ha over... Viss det e ekstra kaldt så kler ej helder på han litt meir.. Men trur det skal bli godt og varmt med lammeskinn og ei lita dundyne... =o)

Skal ha teutonia lammeskinnspose....den kan deles i to sånn en kan bruke bare den ene delen i bunnen av vognen med teppe over babyen hvis det er varmt! Men husk at saueskinn er temperaturregulerende og derfor kan brukes året rundt selv om det er varmt!!!

NB! En skal ikke bruke hodepute verken i vogn eller seng til små babyer, anbefales ikke før de er ca. 1 år.....

Man bør ikke tro blindt på det med temperatur regulering- mange barn blir veldig varme på de skinnene. Ser det i barnehagen der jeg jobber, vi har vært nødt til å ta bort skinnene på sommeren. Min sønn bruker skinn bare når det er kaldt, han blir helt kokt på det skinnet når det er varmt ute. Men på kalde dager er det jo supert med skinn da! Skal gå for skinn og dyne når babyen kommer tror jeg, selv om vi har voksi. Husker med eldstemann at han ble veldig varm i voksien da han var baby, og da var det mars. Kan ha noe med at jeg var litt ivrig på påkledningen, da....

Kjekt med mange gode råd :) Høres bra ut med bare dyne da, siden man ikke skal ha pute før de er ett år..Det visste jeg ikke. Vi har ikke madrass i kombivogna..Gjør det noe? Det er jo en bag i den og den har veldig myk bunn. (Har en Brio kombivogn) Trenger man å ha noe i bunnen da? Har jo kjøpt helseteppe....Ellers har jeg også en sånn heldrakt til nyfødt, den bør vel holde varmen hvis det er litt kjølig i mars/april, utenom dyne?

PS Dyne til vogn, er det en standard størrelse som jeg kan bestille på nett? De er så dyre i butikkene...

Annonse

Jysk har vogndyne til 70 kr... Kjøpte den i dag. -Vi skal ha dyne i vogna, vogga og i senga. Sist dreiv vi å henta og flytta på den ene dyna vi hadde, og det gidder jeg ikke en gang til..hehe.. Så vi har tre dyner.. *gulp*.. -Syr dynetrekkene selv, så blir litt billigere det og.. hehe.. Jysk har også dundyne til 99 kr.. Dyna vi har fra før kosta 200 kr på simobutikken. Den jeg kjøpte på jysk nå er så og si identisk!

Str 65*80 er den som passer til vogn. Neste str er 80*100.

Jeg har kjøpt skinn og velger det med kun dyne, selvfølgelig avhengig av temperatur. ellers kommer jeg til og kjøpe dunpose, den er god og varm og tar liten plass i vognen i forhold til voksi som er tung og tar masse plass. Venter jente i slutten av April. og en annen ting, pute strides de lærde om, akkurat nå anbefaler de faktist liten pute.

Skal bruke saueskinn. brukte det til nr 1 som også er født i april.

Det som er greit med saueskinn er at den regulerer varmen så ungen ikke blir så varm. Tror ikke jeg brukte posen til 17. mai, men den var veldig god å ha til høsten igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...