engajente Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 Fikk en telefon på jobb, på mobilen, var en koselig dame fra ett rekruteringsbyrå som hadde fått navnet mitt fra en av hennes kunder. Det viser seg at jeg var kandidat til en jobb som jeg søkte på for nærmere ett år siden. Forklarte kort at jeg har termin om 6 uker, men at det hadde vært en interresant stilling. Og dama ville ha meg på intervju fordet Vet jo at AML sier at de ikke kan diskriminere gravide, men jeg gav henne sjansen til å "slippe unna". Har jo fast jobb, men er jo litt på jakt etter nye utforsringer..... så nå sitter jeg her og små smiler og skal på jobb intervju i ettermiddag.
Hanne-mor Skrevet 26. februar 2007 #2 Skrevet 26. februar 2007 Gratulerer så mye! Dette var jo kjempegøy! Og veldig oppløftene for andre gravide Lykke til på intervju
r-j-s 'nå er gutten vår her' Skrevet 26. februar 2007 #3 Skrevet 26. februar 2007 gratulere så mye! Forfriskende å høre at det finnes de som vil gi deg en sjanse selv om en går gravid Lykke til
(¯`°•.¸ 2barnsmamma(¯`°•.¸ Skrevet 26. februar 2007 #4 Skrevet 26. februar 2007 Grattis!! Morsomt å gå på intervju når de ønsker deg. Da blir det litt mer avslappet! ...også har du sjangsen til å legge inn et skikkelig lønns- og utviklings rav også!!! Lykke til!
engajente Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. februar 2007 Ja da var første runde unnagjort.... tror det gikk nogenlunde bra. Ved at dette var via ett rekruteringsbyrå ville hun ikke oppgi ovenfor oppdragsgiver at jeg var gravid før evt jeg skulle i samtale med dem. Så nå får jeg bare vente å se. Så til alle der ute som lurer på om det er mulig, JA det tror jeg.
misyme Skrevet 26. februar 2007 #6 Skrevet 26. februar 2007 Helt utrolig .. kjempe göy aa lese dette! Det blir spennende aa fölge med paa hvordan det gaar der og Lykke til! .. med begge tingene
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 27. februar 2007 #7 Skrevet 27. februar 2007 Ja, det er absolutt mulig å få jobb mens man er gravid! Har selv gjort det faktisk. Var på intervju i desember, og tenkte at det var vel egentlig ikke noen vits i, men grei trening. Jeg fortalte med en gang at jeg var gravid, og de ville bare vite når jeg skulle ha permisjon (utover de vanlige intervjuspørsmålene altså). Overraskelsen var derfor rimelig stor da jeg fikk vite at jeg var innstilt som nr 1. Det er nå en vikar som har min stilling fram til jeg begynner der i november. Så lenge som du sier de har brukt på å ansette noe, så kan de nok vente enda en stund. Og det er jo fullt mulig å bruke andre søkere som vikarer.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2007 #8 Skrevet 27. februar 2007 Jeg ble nermest "sparket" fra min jobb da jeg ble gravid. Er bare lærling på et helsesenter. å da jeg ble gravid ble sjefen sint. Han prøvde alt for og få meg sparket på en måte. Men heldigvis er jeg medlem i fagforbundet. Har vært sykemeldt siden 22 august pga at sjefen behandlet meg slik. skulle ønske jeg og var velkommen på jobb. er så lei av å sitte hjemme hele dagen. å har enda 56 dager til lillegull kommer.,
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 27. februar 2007 #9 Skrevet 27. februar 2007 Desverre er det noen uproffe arbeidsgivere. Men som denne tråden viser, det er håp om at du kan få en ny jobb selv om du er gravid!
engajente Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #10 Skrevet 20. mars 2007 Ble ikke noe jobb på meg, men ble vel ikke så veldig skuffet. Men for alle dere som lurer på om dere skal prøve.... PRØV! iallefall disse firmaene som formidler har ikke lov til å opplyse om graviditet. Klem
Trillet Skrevet 20. mars 2007 #11 Skrevet 20. mars 2007 Jeg er ekstravakt i hjemmesykepleien. Sjefen min er også sjef på et bokollektiv for demente. Der har de nå en stilling ledig. Det var faktisk sjefen min som kom til MEG å spurte om ikke jeg ville søke på stillingen, selv om jeg er høygravid og skal ut i permisjon. Jeg måtte bare skrive når jeg kunne begynne, så hvis jeg fikk jobben kunne de sette inn vikar intil da.....SÅ nå HÅÅPER jeg på et positivt svar på min jobbsøknad. Hadde vært så deilig å vite at jeg får jobb etter utdannelsen!!! Men jeg tar IKKE gleden på forskudd!!! (tar eksamen i desember i år)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå