Gå til innhold

Ikke lønn siste året, men har utdannelse, trygderettigheter

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva jeg har krav på? Er ikke i stand til å jobbe og vet at hvis jeg får meg jobb så holder jeg ikke ut lenge før det ender med sykemeldinger. Siden jeg ikke har fått lønn på ett år (firvillig perm u lønn), hva har jeg krav på da?

Blir utbetalinger basert på tidligere inntekt (hvor lang tid tilbake da?) eller utdannelse og tariff?

Blir glad for hjelp og takker på forhånd!!

Fortsetter under...

Er det foreldrepenger du tenker på?

For å ha rett til fødselspermisjon, m å du ha vært i arbeid 6 av de 10 siste mndene før du går ut i permisjon - utdannelse har ingenting å si dersom du ikke har hatt inntekt.

Nei, ikke foreldrepenger. Er ikke gravid. Er bare ikke i stand til å jobbe og når jeg kommer meg kan jeg ikke jobbe så mye som jeg trenger av økonomiske grunner. Tenker vel i retning av uføretrygd (delvis).

Utdanning har ingen betydning. Heller ikke ditt ord på at du vil bli sykmeldt. Du må begynne å jobbe, også får sykmeldingene komme etter hvert. Du kan jo gå i gradert sykmelding. Arbeidsgiver skal ha mulighet til å omplassere og tilrettelegge etter beste evne for å beholde deg i arbeid. Når dette ikke er mulig vil en evn. uføretrygd være aktuell. Så vidt jeg vet er ikke uføretrygden full lønn, men x % av din ordinære lønn.

Dette er slik jeg har forstått det da. Ville kontaktet nav trygd for å få sikker viten.

Med andre ord så lønner det seg å jobbe fullt og bli sykemeldt derfra. Vet at sykemeldinger kommer for full stilling er langt over hva jeg tåler! Synes det er trist! Og jeg føler at jeg lurer en arbeidsgiver ved å "late som" jeg klarer å jobbe fullt når jeg vet at det ikke er riktig. Men man skal jo ha noe å leve av også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...