Gå til innhold

En nattlig utfordring... *sliten*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemann er nå i gang og spiser nesten annenhver time om natten.

Jeg er såååå trøtt - I går gikk jeg faktisk og la meg samtidig med ham, men fordi han vekker meg så mange ganger om natten, våknet han før meg i dag og var kjempevåken, mens jeg ikke orket lette på øyelokkene.

Han griner i søvne dessuten - det er det jeg våkner av.

Hvis jeg ikke får roet ham ned, våkner han helt - og da kan vi ha det gående.

Virker som han får vondt i magen.. Og det eneste som roer ham er å få mat... igjen og igjen og igjen.

Nå begynner jeg å bli litt desperat.

Tilbød ham flaske med vann i natt, men da ble han rasende.

Og da var pappsen våken (stakkar - han må ha vært trøttere enn meg da han dro på jobb i dag) for å hjelpe til for en gangs skyld...

Noen tips og råd om hva jeg kan gjøre?

Trenger ikke å venne ham helt av med nattmåltidene - bare jeg får det ned i ett, liksom..

hjelp....

klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm. Hva sier mamma'n din?

Men minifom har du sikkert forsøkt. Hvordan er bleiene? Skummete? Hva med å kutte melk i din kost, ihvertfall redusere? Evt så har du en helt enkel økedag eller at han får tenner(?)... Få sovet litt på dag i dag ihvertfall!

Skrevet

mamma er litt svar skyldig sier hun.. vondt i magen, tipper hun - og skylder på hver gang jeg spiser sjokolade.. :P

Ikke særlig skummede bleier - men slimete...

Og ja - han holder på å få tenner, har akkurat fått sin andre igjennom - og jeg antar det kommer noen oppe nå også.

Minifom har vi prøvd - men det er lenge siden. Funket ikke da - og jeg antar det ikke funker nå.

På dagtid sover han bare i vognen ute- og jeg er redd han skal våkne og at jeg ikke skal høre ham, så jeg tør ikke sove selv da. Kanskje senere når samboer er ferdig på jobb. :)

Han har holdt på sånn ganske lenge - jeg kjenner det bare ekstra godt når det er flere måltider på natten enn vanlig... og i natt har det vært ekstremt..

Tusen takk for svar!

klem

Skrevet

beklager at jeg blander meg, men hva tyder skummende bleier på? vi har hatt litt av det. men så gikk det over til tykkere konsistens...

Skrevet

Til deg som spurte, hos noen veldig skikende barn med skummende grønne bleier så finnes det laktoseintoleranse, det kan legen teste bl.a. med pH-papir av en bæsjebleie... (Så ta med en hvis de ikke kommer hele tiden).

Til Gakkeliten, så er det nok tenna, bruker du kalde biteringer og dentinox på natt nå? La han sove i vogna inne, hvis det må være i vogn. Du trenger å hvile deg... Du kan jo snakke med helsestasj om andre smertelindrende metoder for barnet også hvis du ikke orker mer...

Skrevet

etter at jeg sluttet med melkeprodukter har det ikke vært noe skum nemlig............

Skrevet

ah - tenner. Oki.. tusen tusen takk.

En annen ting - må jeg vente med nattavvenning til han er ferdig med tenner?

Hvordan må han eventuellt spise på dagtid før han ikke trenger mat på natten? Jeg skulle gjerne nattammet - men nå er jeg så sliten.. Får jeg ikke mer enn tre timer sammenhengende søvn snart, så tror jeg jeg kommer til å ende opp på sykehus,..

klem

Skrevet

Som sagt nattavvenning har lite for seg akkurat i gjennombruddsfasen. Mye skrik og lite ull... Men pappa'n kan vel ligge innerst med sutt og forsøke å trøste litt først, så drøyer det litt og litt. Det er jo smertestillende man kan gi de små, men det spesifikke hakke jeg lov til å si her ;) Helsesøster kan gi råd. Da får du en natt...

Skrevet

Tusen takk igjen og igjen... :)

Skal høre litt mer med mamma også - helsesøster her ute kaster ikke akkurat råd etter oss. Har ringt henne flere ganger - og når hun først er å få tak i, blir det mer sånne: "tja - dere får prøve dere fram" råd..

Lillemann tar så klart ikke sutten.. (hehe - han er en vrien gogutt, gitt)

Men vi får prøve med en flaske vann når den tid kommer..

Tusen takk for råd!

stor klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...