Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så vondt i tennene mine!

Men har hørt at man ikke skal til tannlege når man er gravid. Bare en uke til termin, men dette kjennes litt akutt!

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke farlig å gå til tannlegen, men problemet kan være at de ikke får tatt røntgen, siden du har bare ei uke igjen. Har du vondt bør nok likevel ta kontakt. Ikke noe særlig å føde med tannpine eller hur?

Skrevet

kom deg til tannlegen du!!

han/hun kan oxo ta bilde så lenge de har blybelte på. Jeg måtte gjøre det forrige gang da jeg gikk gravid og hadde blybelte på. litt tungt å puste, men det var ikke noe problem!!

Skrevet

Det er ikke noe farlig å GÅ til tannlegen, men det kommer jo litt av på hva man skal gjøre der. Jeg var der i uke 27, og spurte om rtg etc, og fikk beskjed om at det ikke var farlig. De tok rtg og sjekka, fjerna tannstein ol. Det er vel det å bytte amalgamfyllinger og slikt man ikke skal gjøre under graviditeten?

Skrevet

Du kan helt fint gå til tannlegen :o)

De trekker ikke tenner eller gjør større operasjoner når du er gravid.

Men de kan starte på det som må gjøre slik at du slipper å ha det vondt.. Også er det å komme tilbake etter fødselen om det er noe mer som må gjøres =)

Du får ha lykke til hos tannlegen :o)

Skrevet

hei

Bare gå til tannlegen du :-)

jeg har måttet gå to ganger nå i 3 tri og tatt røngten og fått bedøvelse begge gangene.

Det er helst i 1 og 2 tri at man skal være ekstra forsiktige :-)

Trakk visdomstann og fikk midlertidig fylling på ei tann jeg klart å knekke....

Skrevet

du kan gå til tannlege! hos tannlegen min henger det en plakat som det står "gi beskjed om du er gravid" på.. det er vel bare rønken du ikke skal ta, men tannlegen vet nok dette:)

Skrevet

i alle bøkene jeg har om graviditet anbefales det å gå til tannlegen når man er gravid.... tennene er ekstra utsatte under ett svangerskap pga forandringer i slimhinner oa. Kjenner flere som aldri har hatt hull før og som har fått mange etter svangerskap...

Ta deg en tur du, det er IKKE farlig, hverken for deg eller barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...