Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #1 Skrevet 26. februar 2007 Jeg hadde så vondt sist, og bestemte meg for å øve litt på pusting denne gangen. Men så har jeg vært lat og utsatt og nå er det to uker til termin :/ Men jeg har prøvd litt. Problemet er at jeg ikke får til "bikkje / hunde-pusten". Skjønner det skal være raskt og overfladisk men klarer ikke la magen være helt stille og isolere pusten til brystet. Nolen flinke pustere som har noen tips...? De tas i mot med takk!!
BAcer med mirakel-jente :) Skrevet 26. februar 2007 #2 Skrevet 26. februar 2007 Jeg har en yoga-dvd hjemme som jeg har hatt gode planer med å trene etter. Der har de gode pusteteknikker. Puster dyyyypt inn gjennom nesen og samme ud gjennom nesen. Inn og ut skal vare like lenge, og du skal puste dem så tungt at det nesten høres ut som du snorker Vet ikke om det var noe særlig til forklaring, men du kan jo prøve?
Gjest Skrevet 26. februar 2007 #3 Skrevet 26. februar 2007 hmm.. nei, jeg har ikke øvd på pusting å er førstegangs.. men jordmor fortalte åssen jeg skulle puste. skulle puste inn nesa, rolig, lange drag.. hun sa at hvis jeg hadde munnen åpen å pusta med den, var det fort for å hyperventilere.... vet ikke om dette hjalp så veldig, du har jo vært gjennom dette før.. så du vet nok sikkert det. men det er hvertfall det jeg vet om pusting under fødsel!
♥Spirevipp♥ Skrevet 26. februar 2007 #4 Skrevet 26. februar 2007 http://www.lamazemetoden.no/historier.html Hørt om Lamaze metoden - fødsel uten smerte?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #5 Skrevet 26. februar 2007 Kan anbefale Lamaze metoden nevnt over. Leste boken i forkant av min første fødsel, og opplevde bortimot ingen smerte under riene. Har nå født igjen, og brukte samme pusteteknikk ("bikkjepusting"), det fungerer kjempebra. Sykehuset har vært imponert over hvor godt jeg har taklet riene ved begge mine fødsler, noe jeg kan takke Lamaze- metoden for. Teknikken er egentlig ganske enkel, ikke nødvendig å lese hele boken ned til de minste detaljer. Metoden er også beskrevet såvidt i Anna Wahlgrens "Barneboka")
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #6 Skrevet 26. februar 2007 Hei Jeg er hovedinnlegger Lamaze er inspirasjonen men det er nettopp den bikkjepusten jeg ikke klarer. Magen går inn og ut selv om jeg forsøker å bare puste i og med brystet (den pustingen skal man jo bruke under åpningsriene, når de er som verst). Utpresspusten har jeg kontroll på Noen som har konkrete tips på hvordan de fikk til bikkjepusten? Teknikk mottas med takk (synes ikke det kommer så tydelig fram på nettsida) god dag!
frida76 Skrevet 26. februar 2007 #7 Skrevet 26. februar 2007 hei tror ikke megen må være helt helt i ro, eller må den det? jeg øver bikkjepust, på tross av bevegelse i magen håper det hjelper likevel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå