Gå til innhold

for dere som har blitt gravide

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da jeg ble gravid med sønnen min, så ble jeg gravid på første forsøk med Pergo. Dette var også vår første pp. Oppdaget PCO ved en tilfeldighet hos gynekologen, og ble satt på Pergo med en gang, siden vi hadde tenkt å begynne å prøve da!

Nå prøver vi på nummer to, har nå begynnt på min 3. pergo kur, men det er vår 6pp. Etter graviditeten, så fikk jeg mensen tilbake, men lange sykluser, ble derfor satt på pergo igjen!

Glemte å si at før jeg ble gravid, så hadde jeg ikke mensen i det hele tatt etter at jeg sluttet på p pillen, men trodde det var helt normalt - så fra jeg sluttet på p pillen til jeg ble gravid tok det 7 mnd!

Ja, det stemmer. Hadde ingen symptomer da jeg ble gravid, det var en skikkelig overraskelse, fordi legen min sa at jeg ikke hadde hatt EL!

Helt umulig å vite hvor lang tid det tar å blir gravid, pergoen hjelper deg kun med eggløsning, ikke å bli gravid, hvis du skjønner hva jeg mener!

Annonse

Fikk vite at jeg hadde PCO ca.19-20 år. Gikk på p-pilla til 21-22år, og ble gravid 26 år. Lang tid fra p-pille slutt til graviditet med andre ord. Begynte å trene iherdig ca 6 mnd før jeg ble gravid, siden jeg sliter med overvekt og vi begynte å tenke på å stifte familie på ordentlig. Gikk ned 10 kg, og da satt den. Nå er tulla 6 mnd.:-) Har min tro på trening, og normalt, sammensatt sunt kosthold. Bruker ikke prevensjon etter fødsel, siden skrekken for lang ventetid igjen henger over oss. Har ikke prøvd noen legemidler.

Vi prøvde i over to år før jeg fikk diagnoen pcos.

Ble da umiddelbart satt på metformin (jan. 06)

Fikk min første pergokur i mai 06. Dobbel kur.

El på dag 21, å jammen satt ikke spira...

Termin i går, så nå går vi bare å venter på pergopojken vår :)

Lykke til videre.

• 1 måned senere...

Jeg ble gravid ved første forsøk, uten medisiner. Hadde regnet med å bruke flere år og evt. måtte starte hormonkurer, IVF osv. Så, det går altså an å bli gravid helt uten hjelp og med en gang, selv med PCO! Har forresten cycluser på ca. 2 måneder, og fulgte med EL-slim for å finne ut av fruktbare dager.

Hei hei!

Jeg gikk til gyn pga. at jeg ikke fikk mensen tilbake etter p-plaster bruk. Jeg begynte på provera, som gjorde at jeg fikk mensen. Så det tok 9 måneder da å få syklusen tilbake igjen..

Så var alt normalt og jeg fikk mensen som vanlig og jammen meg klaffa det i 3pp. Så vi var kjempe heldige! Skulle egentlig begynne på pergo samme måneden hvis det ikke hadde klaffa - men jammen meg gjorde det det =)

Nå går vi å venter på vår lille =)

Lykke til =)

Hei!

Jeg skjønner at vi har vært ganske så heldige. Fikk konstatert PCO for noen år siden, men la det ikke så på meg, for legen dyssa det sånn ned. Vi gikk ut i fra at vi trengte pergo, men det passa liksom aldri helt å starte på kuren og vips, så var jeg gravid på normal måte. Men det tok vel ca ett år fra jeg sluttet på p-pillene. Nå er lillegull ett år, og vi fant akkurat ut at jeg er gravid. :o) Hadde jo trodd det skulle ta litt lenger tid, men nei. Denne gangen gikk det ca tre mnd, og jeg har vel hatt eggløsning en gang bare. Og resepten på pergo...den ligger ennå i skuffen...:o)

Så jenter: Det kan gå uten hormonhjelp også! :o)

Lykke til alle sammen!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...