dinak Skrevet 25. februar 2007 #1 Skrevet 25. februar 2007 Babyen min er estimert flere ganger til å være 17 % større enn gjennomsnittet. Er det noen som har erfaring hva det kan ha å si for fødsel eller eventuelt overtid? Har god oppfølging fra lege pga høyrisikosvangerskap, så estimeringen er fra flere ultralyder. Er nå i uke 39 og kjenner jeg gruer meg til å føde en stor baby.
snartmammapåny Skrevet 25. februar 2007 #2 Skrevet 25. februar 2007 Tror ikke 17% er så veldig stort.. Har hørt om de som er estimert til 25%, og e føder fortsatt normalt.. Det går sikkert kjempe fint:)
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2007 #3 Skrevet 25. februar 2007 en vennide av meg hadde fått estimert til 20% og fikk beskjed om at hun kom til å få en veeeldig stor beibi. Da barnet kom var den knappe 2700gram. hun hadde bare mye vann i kroppen...
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 25. februar 2007 #4 Skrevet 25. februar 2007 Viss gjennomsnittet ligger på 3500,så er ikke +17% noe mye. Det vil si rett over 4 kg. (4095) Det er ikke så stort da..
lettereforvirra Skrevet 25. februar 2007 #5 Skrevet 25. februar 2007 Hvordan estimerer man? Ultralyd? og hva med? Siden noen tok feil med at det bare var vann i kroppen, tar de flere undersøkelser?
Snooopa Skrevet 26. februar 2007 #6 Skrevet 26. februar 2007 Hei.. Babiesen min er estimert til å være 45 % større en gjennomsnittet,( 4 ulike leger som har målt UL) og legene frarådet meg å føde vaginalt, MÅ ta keisersnitt , selv om jeg absolutt IKKE vil:(. skal ta nå på torsdag 1 mars.. Da er jeg 37+4 uker Så tror ikke du skal bekymre deg.. De lar deg ikke går på overtid om det er fare for stor baby, og det som er så fint er at de følger deg litt nøyere opp under en evnt fødsel, nå når de er OBS på hvordan det er med Babisen..... Lykke lykke til, dette går så bra
Gjest Skrevet 26. februar 2007 #7 Skrevet 26. februar 2007 17% er jo ikke så mye. Vi var på vektestimering med forrigemann. Jordmor trodde han var liten, men på UL 1,5mnd før termin ble han estimert til å være +16%. Fødselsvekt: 3010 gram...
godiva med 3 gull Skrevet 26. februar 2007 #8 Skrevet 26. februar 2007 Min forrige var 4300 ca til termin, de lot meg likevel gå 3 uker over termn, fikk da en jente på 5 kg. Fødte vaginalt, forløst med vakum.. 17%, som da tilsvarer rett over 4 kg går ikke under stor baby. 4,5+ er visst stort. Ikke at det er lite, heller mer normalt nå.
sean og mamma Skrevet 26. februar 2007 #9 Skrevet 26. februar 2007 hei tror ikke du sjakl bekymre deg i det hele tatt. vet det er lettere og si enn og gjennomføre. jeg var selv 19 år og ganske grønn generelt på livet da jeg fikk min lille gutt. fikk beskjed om at jeg kom til og få en liten gutt. 3 uker før termin kom min "lille" nydelige gutt til verden.. han veide 4800g. så jeg tror tipset er og ikke tenke for mye på at babyen din er stor, den er nydelig og helt unik og all smerte og strev er verdt det. lykke til
dinak Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #10 Skrevet 26. februar 2007 Takk for mange svar. Er vel ganske normalt ja....Legen estimerte babyen til 4500 gr. Jeg er nok blendet av å ha født to premature barn før. De var bare 900 og 1200 gram. Jeg syns jo nå jeg skal få en diger unge........ Men for all del det er jo fantastisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå