Gå til innhold

Lucia


Gjest

Anbefalte innlegg

Husker deg fra BIM tiden.. hvordan gikk det med deg egentlig, ble det hard fødsel? Har ikke lest historien din eller noe Ble lite BIM og DIB på meg siden frøkna kom så tidlig... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Det ble et HELVETE!!! Fødselen altså.... :-)

 

Gikk på overtid og ble satt igang med ballong den 22 des. Etter regelmessige rier 2 til 3 min mellomrom (uten pause fordi jeg også fikk ryggsmerter) i 28 timer endte det med full narkose og hastekeisersnitt. Det holdt på å gå skikkelig galt.... Hanna måtte gjennopplives og fikk en infeksjon så vi var på sykehuset i 9 netter. Jeg fikk i tillegg infeksjon i ks såret som lakk i lange tider. Skikkelig moro. De prøvde å sette epidural 7 ganger som ikke virket så jeg hadde heller ingen smertelindring.

 

Tror jeg har hatt en ganske lik opplevelse som moren til Ask.

 

Som de sier så glemmer man smertene (selv om det var forferdelig) men redselen sitter igjen. Jeg fikk rett og slett ingen åpning. På 28 timer gikk jeg fra 2 til 4 cm. Hadde vel 8 timer uten forandring fra jeg kom til 4 cm....

 

Jeg er fortsatt bitter på sykehuset og de som jobbet den natta så jeg har egentlig ikke skrevet noe særlig fødselshistorie. Fatter ikke hvordan de kan la det gå så langt før de gjør noe.... men men... :-)

 

(ellers er jeg blid og glad!!!)

 

Men dette var kortversjonen!

 

Alt er bra med oss nå da! Friske og raske!!! :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uææææ... milde himmel.. og jeg syns min fødsel var fæl... alt blir relativt skjønner jeg når man leser andres historier. Offamei... :-(

 

Godt alt er vel med dere nå da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 timer!! det var dårlig gjort av sykehuset.. her gikk det bare rundt 5 timer før jeg ble trillet ned til operasjonsbordet.. tør ikke tenke på hva som ville skjedd med meg og Ask hvis vi hadde måtte fortsette sånn :o

 

huff.. *klemmer Lucia* måtte bare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt går kjempe bra med oss nå!! :-) Friske og raske!

 

Det var forferdelig dårlig gjort av sykehuset. Og i ettertid så sier de jo at de burde ha tatt ks før....... men det hjelper så lite. Har vært på en samtale med sykehuset og fått oppfølgingssamtaler på hs pga traumatisk opplevelse.

 

Kunne skrevet en hel bok om hvor dårlig opplevelse dette var og hvor dårlig behandling vi fikk en periode på sykehuset, men det kommer jo ikke noe godt ut av det.

 

Dette var på Ahus. Hvor fødte du Siska?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken dato kom Ask?

 

Jeg er kjempe fornøyd med alle på barsel ( 12.etg )

 

Jeg lå der og Hanna lå i 10 etg. :-( Siste natta fikk vi rom der, det var godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi var i 12. fra 26.-31.12.

husker det var en på barsel som var sikkert østeuropeisk.. måtte gjenta alt fordi hun ikke skjønte det første gang... og så var hun ikke særlig til hjelp heller (var nesten på gråten etter 2 netter fordi jeg var sliten etter ks og Ask bare skreik.. huff..)

 

men men.. resten av sykepleierne der var flotte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss :P da har vi kanskje snakket sammen? selv om jeg var ikke ute av rommet mitt de første3 dagene... jeg var i rommet helt bakerst.. hadde det til meg selv i begynnelsen men så ble det visst travelt.. var derfor jeg ble litt mer sosial, hehe.. likte ikke hu i rommet mitt særlig ;O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro, jeg bodde rett ovenfor deg! Mannen min og jeg bodde der alene hele tiden. Siden Hanna ikke lå hos meg så slapp jeg å dele rom med noen.

 

Jeg var ikke veldig sosial der jeg heller. Vi var enten i 10 etg hos Hanna eller på rommet mitt. Lå du innerst mot vinduet eller mot døra? Har du langt mørkt hår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg husker deg! var litt sjalu fordi du hadde mannen der døgnet rundt (føltes det som, stemmer det?) mens jeg var alene utenom besøkstiden, hehe..

jeg lå innerst, ja.. mørkt langt hår.. men ikke like mørk og lang som hu andre, tror hun var fra korea.. adoptert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han var der hele døgnet! Han bodde der. Sånn sett var vi veldig heldige. Vi fikk litt ekstra pga det som skjedde.

 

Å, lurer på om jeg husker deg også! er du ganske høy også? Og gikk du ganske bøyd pga ks??

 

Husker det var ei jeg syns så synd på fordi det så virkelig vondt ut når hun gikk. Var det deg? Og er mannen din høy og mørk? Hvis det er mannen din så var han der ganske mye også??????? Kanskje jeg bommer på hvem du er. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du mener hu andre.. :P men jeg syntes ikke så synd på hu, hun var oppe og skulle løpe rundt bare TIMER etter ks.. så hu kan skylde seg selv...

 

tror vi var like høy.. eller like liten, heh.. rundt 165, men mannen min er høy.. men ikke mørk... og han var hos meg så ofte han fikk lov ja :) stakkaren ble jo helt slått ut!! gikk ned omtrent 12kg på 2 uker, fordi han var redd/nervøs/usikker.. :o

 

 

har noen bilder her: http://free.pages.at/siska/ask/afh.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ HUSKER JEG DERE!! :-) Stakars mannen din da! Det er nok ikke bare lett å være mann heller. Jeg var ute i gangen når dere kom etter fødselen! :-)

 

Dere satt litt i gangen innimellom dere?

 

Kult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei huff :P og jeg var jo så opptatt meg med selv og ask at jeg ikke skjønte det før vi kom hjem!

 

satt ute en del når vi hadde besøk ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucia: Jeg var også i 12 etg fra 24 til 25 desember. Jeg var mye i gangen, for jeg kjedet meg. Hadde en lett fødsel. Kanske jeg så deg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro! Feiret vi jul på ahus sammen vi da!! :-)

 

Dro du hjem så tidlig du da? Fikk du på julaften?

 

Jeg gikk mye frem og tilbake fra 10 til 12 etg. Hanna lå i sånn "himmelseng"

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vel tilgitt deg for det tenker jeg! Er ikke så rart at du var mest opptatt av Ask og deg selv akkurat i den situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom inn på kvelden på julaften. Så han ble født 25 desember. Var på sykehuset i 15 timer. Var så sprek etter fødsel at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre. Føltes som om jeg var der i dagesvis. Var en liten tur innom sykehuset tidlig på julaften også, så jeg rakk julemiddagen der da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...